ویروس کرونا در بدن برخی از افراد آنچنان خفیف و بدون علامت است که فرد اصلا متوجه ابتلای خود به این بیماری نمی شود اما برای برخی دیگر تا آنجا پیش می رود که فرد مجبور به قطع عضو می شود.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، ویروس کرونا عوارض متعددی بر روی جسم می گذارد و هر چقدر زمان بیشتر می گذارد بیشتر متوجه عوارض این بیماری می شویم. گستره این عوارض بسیار زیاد است. از بیماری های قلبی و تنفسی گرفته تا ریزش مو. اما اکنون پای یک عارضه نادر اما بسیار خطرناک و دلخراش از ویروس کرونا در میان است؛ عارضه ای به نام قطع عضو.

در یکی از نمونه های این اتفاق یک زن ایتالیایی پس از ابتلا به کرونا هنگامی که بیماری موجب تخریب برخی از رگ های خونی او شد مجبور به قطع عضو در برخی از انگشتانش شد.

تصاویر وحشتناک منتشر شده در یک ژورنال پزشکی نشان داد که چگونه انگشتان این زن 86 ساله سیاه شده است.

پزشکان اعلام کردند بیماری کرونای او یکی از بدترین و شدیدترین انواع بیماری کرونا بوده است.

در بسیاری از بیماران کرونایی دیده شده است که این بیماری به رگ های خونی آسیب جدی وارد می کند و باعث انسداد خطرناکی می شود که به لخته خون معروف است. در حالی که کارشناسان مطمئن نیستند که چرا ویروس باعث انسداد می شود ، نظریه غالب این است که این نتیجه یک واکنش بیش از حد ایمنی به نام «طوفان سیتوکین» است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت سالم حمله می کند.

اعتقاد بر این است که بیمار ایتالیایی دچار لخته شدن خون شده و باعث قطع انگشتانش شده است.

وقتی پاسخ ایمنی بیش از حد شود می تواند به بافت سالم آسیب برساند. اگر رگهای خونی تحت تأثیر قرار بگیرند  ممکن است نشت کنند که این باعث افت فشار خون و افزایش احتمال تشکیل لخته ها شود.

وقتی ویروس کرونا باعث قطعی انگشتان دست می شود (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها