در واکنش به همدردی و تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت شیخ احمد الزین

پیام تشکر سید حسن نصرالله خطاب به رهبر معظم انقلاب

معاون دبیرکل حزب الله لبنان به موضع گیری درباره برجام و روابط حزب الله با آمریکا و نیز تشکیل کابینه لبنان پرداخت.
کد خبر: ۱۳۰۳۳۸۳

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگو با رادیو النور لبنان گفت: پیش بینی می‌کنیم که مرحله بایدن مرحله بررسی با ایران و احیای برجام مشابه آنچه بود، باشد و این به زمان نیاز دارد.

وی افزود: آنچه ایران مطرح کرده است بازگشت آمریکا به برجام است و توافق جدیدی قبل از بازگشت به توافق قدیمی در کار نیست.

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: ارتباطی میان گفت‌وگو میان آمریکا و ایران با روابط حزب الله با آمریکا وجود ندارد و آنچه ایران بررسی می‌کند مربوط به توافق هسته‌ای و منفعت دو کشور است.

وی افزود: حزب الله برایش یک موضوع مهم وجود دارد و آن حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است.

نعیم قاسم با اشاره به اینکه هیچ رایزنی میان آمریکا و حزب الله در کار نخواهد بود، گفت: گفت‌وگو با آنها بی‌فایده است زیرا از قبل، نتایج هر گفت‌وگویی مشخص است و آمریکا فقط منافع اسرائیل برایش مهم است.

وی افزود: حزب الله بخشی از مذاکرات آمریکا و ایران چه در حال حاضر چه در آینده نخواهد بود. ایران در تصمیمات حزب الله در پرونده تشکیل کابینه لبنان دخالتی ندارد و حزب‌الله در لبنان در راستای تشکیل کابینه حرکت می‌کند و خواهان تشکیل دولت جدید است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: زمانی که شرایط برای تشکیل دولت فراهم باشد ما همکاری خواهیم کرد. سیگنال‌هایی درباره بازگشت طرح فرانسه وجود دارد، اما ما زوایای آن و میزان جدیت آنرا نمی‌دانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها