آمریکا در تلاش برای توقیف حدود دو میلیون بشکه نفتی است که تصور می کند نفت ایران است.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این محموله نفتی پس از این که وزارت دادگستری آمریکا فرمان توقیف آن را صادر کرد، در کشتی آکیلیاس با پرچم لیبریا به سمت آمریکا حرکت می کند.
این دستور پیش از روی کار آمدن جو بایدن، رییس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه صادر شد. واشنگتن در دوران ترامپ، تحریمها علیه فروش نفت ایران را تشدید کرد.
 
بلومبرگ نوشت شرکت "کپیتال شیپ منیجمنت"، مالک یونانی آکیلیاس به مقامات آمریکایی درباره این که احتمالا محموله این کشتی نفت ایران است، خبر داده و اعلام کرده بود در ابتدا تصور می کرد این نفت از عراق است. طبق اسناد کشتی آکیلیاس، این کشتی کاملا پر بوده و حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت است.
 
کشتی آکیلیاس که از نوع VLCC است، محموله نفتی را از کشتی دیگری در بندر فجیریه امارات متحده عربی در نوامبر دریافت کرده است. طبق اسناد کشتیرانی، قرار بود آکیلیاس به سمت مسقط، پایتخت عمان حرکت کند.
 
طبق آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، سیستم ردیابی این کشتی از اول تا ۱۳ ژانویه که نزدیک آفریقای جنوبی حرکت می کرد، خاموش بود. این کشتی اکنون در حال عبور از جنوب اقیانوس آتلانتیک است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، آمریکا پیش از این هم تلاش کرده بود نفت ایرانی را توقیف کند و سال گذشته کشتیهایی را رهگیری کرده بود که مدعی بود حامل بنزین ایران به مقصد ونزوئلا هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها