رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

قیمت مسکن کاهشی بود اما نگذاشتند!

طبق گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در دی‌ماه 27 میلیون و 390 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۰۲۳۶۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «تحولات بازار مسکن شهر تهران در دی ماه سال 1399 »که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌ های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش در دی ماه سال 1399، تعداد معاملات آپارتمان‌ های مسکونی شهر تهران به 5 هزار و 300 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 37.6 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 67.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 27 میلیون و 390 هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد افزایش نشان می دهد.

بررسی تحولات متوسط قیمت مسکن به تفکیک مناطق 22گانه شهر تهران موید آن است که در دی ماه سال‌جاری تعداد 8 منطقه از مجموع 22 منطقه، کاهش قیمت مسکن نسبت به ماه قبل از آن را تجربه کرده‌اند.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در دی ماه سال 1399 حاکی از آن است که از مجموع 3515 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 39 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

سهم مذکور در مقایسه با دی ماه سال قبل حدود 8.2 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در تمامی گروه‌های 11 تا 15، 16 تا 20 و بایش از 20 سال، ساخت افزوده شده است.

بررسی شاخص کرایه مسکن اجاره ای در شهر تهران و در کل مناطق شهری در دی ماه سال 1399 نشان‌دهنده رشد به ترتیب معادل 29.7 و 32.6 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

میانگین هر مترمربع مسکن در تهران 27 میلیون تومان شد (+جدول)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها