اتلتیکو بدون رقیب در لالیگا؛

رکوردهای به جای مانده از قاره سبز

زمانی که لیونل مسی اولین بازی‌های خود برای تیم بزرگسالان بارسلونا را انجام می‌داد، کریستیانو رونالدو اعلام کرد که از سرعت ستاره آرژانتینی در هنگام حمل توپ حیرت زده شده است.
کد خبر: ۱۳۰۲۰۳۸

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، ۹.۵۸ ثانیه برای دویدن ۱۰۰ متر یک رکورد خارق العاده است که تنها یک انسان در طول تاریخ توانسته به آن دست یابد.

این مرد نیز کسی نیست جز یوسین بولت دونده نامدار جاماییکایی که اکنون ۳۴ سال دارد و در سال ۲۰۱۷ به طور رسمی از شرکت در رقابت‌های رسمی رشته دوومیدانی کناره گیری کرد.

سریعترین مرد جهان چه کسی است؟ (+عکس)

اما جدای از یوسین بولت چه کسان دیگری را می‌توان نامزد دریافت عنوان سریع‌ترین مرد جهان دانست؟ زمانی که لیونل مسی اولین بازی‌های خود برای تیم بزرگسالان بارسلونا را انجام می‌داد، کریستیانو رونالد اعلام کرد که از سرعت ستاره آرژانتینی در هنگام حمل توپ حیرت زده شده است.

شاید کریستیانو رونالدو نیز بدون توپ یکی از سریع‌ترین بازیکنان جهان بود، اما با توپ مقایسه چندان محلی از اعراب نداشت.

با این وجود، کریستیانو رونالدو در طی سال‌ها توپ زدن در سطح اول فوتبال جهان بسیاری را با سرعت خیره کننده اش حیرت زده کرده است، به ویژه زمانی که در تیم منچستر یونایتد حضور داشت.

فرار‌های برق آسای وی از جناح‌های راست و چپ چنان سریع بود که هیچ مدافعی نمی‌توانست به گرد پایش رسیده و متوقفش سازد.

با گذشت سال ها، بازی‌های او در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال او را یک خط جلوتر برده و به مهاجم تبدیل کرد.

سریعترین مرد جهان چه کسی است؟ (+عکس)

یوسین بولت در مصاحبه‌ای که نوامبر گذشته با روزنامه ورزشی اسپانیایی مارکا داشت در مورد سریع‌ترین مرد جهان از نظر خودش گفت: «برای من سریع‌ترین کیست؟ ساده است. کریستیانو رونالدو یک ابر ورزشکار است؛ هیچ شکی در این مورد ندارم. او هنوز فعال است، سخت تلاش می‌کند و برای من یک ابر ورزشکار است. او همیشه در اوج ورزش خود قرار داشته است».

اما یک ورزشکار اسپانیایی حتی از رونالدو نیز سریع‌تر می‌دود. آنخل دیوید رودریگز یک ورزشکار بازنشسته اسپانیایی است که در یک مسابقه دو ۲۵ متر با رونالدو حاضر شد. او ۲۵ متر را در ۳.۳۱ ثانیه دوید در حالی که این عدد برای کریستیانو رونالدو ۳.۶۱ ثانیه بود. بر اساس برآورد‌های دقیق ورزشکاری، این عدد مساوی با دویدن ۱۰۰ متر در ۱۱.۶ ثانیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها