از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال؛

اسامی داوران هفته دوازدهم لیگ برتر اعلام شد

استقلال به صدر برگشت، پرسپولیس بالاخره برد

کولاک آبی در تبریز

 بعد از شکست پرسپولیس در فینال آسیا مقابل اولسان کارشناسان دائما روی این نکته تاکید می‌کردند که یک برد می‌تواند قرمزهای پایتخت را از لحاظ روحی و روانی رو به راه کند اما این اتفاق در چهار بازی بعد مقابل نساجی، ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال به دست نیامد تا نوبت به فولاد خوزستان برسد.
کد خبر: ۱۳۰۱۶۹۸

روزنامه جام جم نوشت: پرسپولیسی‌ها وقتی به این نکته توجه می‌کردند که تیم‌شان در همین چهار بازی قبلی که با تساوی تمام شد توانسته بودند ۲۰ موقعیت مسلم گلزنی ایجاد کنند، به پیروزی تیم‌شان مقابل شاگردان جواد نکونام خوشبین بودند.

پرسپولیس دیروز بالاخره بعد از ۴۹ روز به سومین پیروزی خود در لیگ بیستم رسید تا امیدوار به بازی‌های عقب افتاده و همچنین بازی‌های پیش رو باشد اما این پیروزی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی به همین راحتی‌ها هم به دست نیامد. جنجالی‌ترین صحنه بازی مربوط به تنها گل فولاد بود که پرسپولیسی‌ها و به‌خصوص محمدحسین کنعانی‌زادگان به اعلام ضربه پنالتی از سوی زاهدی‌فر شاکی بودند. پرسپولیسی‌ها در چند دقیقه بعد از این گل همچنان در شوک بودند که تعویض‌های گل‌محمدی فشار را از روی این تیم برداشت و باعث شد احمد نورالهی با زدن گل پیروزی بخش هم خودش را از زیر فشار بیرون بیاورد و هم تیمش را.  در ۱۰ دقیقه پایانی بازی هم کنعانی‌زادگان و سیدجلال حسینی به دلیل مصدومیت تعویض شدند تا زوج عجیب احسان حسینی و آرمان رمضانی در قلب دفاع قرار بگیرد. این پیروزی باعث شد تا روند بد فولاد در بازی‌های خارج از خانه و همچنین عملکرد بد جواد نکونام مقابل پرسپولیس ادامه داشته باشد. فولاد در لیگ بیستم تا به اینجا اصلا در بازی‌های خارج از خانه پیروز نبوده و در مقابل هم نکونام در چهارمین تقابلش مقابل پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی شکست خورد. 

کولاک استقلال  در تبریز

طی دو فصل اخیر، هر بار که استقلال به تبریز رفته تا با تراکتور بازی کند، یک اتفاق تقریبا مشابه رخ داده است: گلزنی شیخ دیاباته. مهاجم مالیایی استقلال که فصل پیش و زیر نظر استراماچونی توانسته بود در تبریز هت‌تریک کند، روز گذشته هم چهره اول خط حمله تیم محمود فکری بود و با زدن ۲‌گل نقش بسزایی در پیروزی ۳ بر یک آبی‌پوشان داشت.  وقتی استقلال روز گذشته با مثلث هجومی قائدی، دیاباته و مطهری وارد زمین شد، هواداران تراکتور می‌دانستند که مدافعان تیم‌شان کار سختی مقابل مهمان تهرانی‌شان دارند. اما در طرف مقابل، مدافعان تراکتور نه تنها نتوانستند مقابل این سه بازیکن هجومی بایستند، بلکه با اشتباهات خود زمینه‌ساز شکست تیم‌شان نیز شدند. نتیجه هم این شد که هر کدام از این سه بازیکن در گل‌های دیروز استقلال سهیم بودند. دیاباته که دو گل زد، قائدی یک گل زد و یک پاس گل داد و مطهری هم با ضربه سر یک پاس گل داد.

در کنار برد ارزشمند استقلال که دوباره آنها را به صدر رساند، یک نکته بار دیگر به چشم آمد. مهدی قائدی دیروز در تبریز باز هم به روند فوق‌العاده خود در این فصل ادامه داد تا به یک آمار فوق‌العاده برسد. مهاجم بوشهری استقلال با احتساب بازی دیروز ۴ گل، سه پاس گل و یک پنالتی گرفته است. این بدین معناست که قائدی تا پایان هفته هشتم لیگ بیستم، روی هشت گل از ۱۶ گل استقلال تاثیر مستقیم داشته است.

محمود فکری: می‌خواهند از داخل به استقلال ضربه بزنند

محمود فکری سرمربی استقلال بعد از برد مقابل تراکتور می‌گوید: « بازیکنان ما در نیمه دوم هم برنامه‌های ما را اجرا کردند و با زدن دو گل فاصله خوبی را به وجود آوردیم. امیدوارم این روند را حفظ کنیم و هم بتوانیم در صدر بمانیم و امتیاز بازی‌های بعد را هم کامل به دست بیاوریم.» او به هواداران هشدار می‌دهد و اضافه می‌کند: «هواداران به هوش باشند که خیلی‌ها از داخل و بیرون می‌خواهند به تیم ضربه بزنند. ما دوست و دشمن زیاد داریم  که آنها با تمام وجود تلاش می‌کنند به تیم ضربه بزنند و کادر فنی و بازیکنان و مدیریت باشگاه را تضعیف کنند. امسال این تیم می‌تواند شرایط خوبی داشته باشد و به موفقیت برسد ولی هواداران باید به‌هوش باشند که بهانه دست کسی ندهیم. ما همیشه با کسانی که درون تیم بودند یا بیرون تیم حضور داشتند این مشکلات را داشته‌ایم. از هواداران می‌خواهم اجازه ندهیم این آقایان به تیم استقلال ضربه بزنند.»

رضا پورعالی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها