سازمان هواشناسی هشدار داد

بارش برف در ۱۳ استان / کوهنوردی نکنید

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری زرد رنگ از افزایش تلاطم و ارتفاع موج به یک تا ۱.۵ متر طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۲۹ و ۳۰ دی) در دریای خزر خبر داده است. حاکمیت این شرایط در جنوب کشور نیز دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۳۰۱۵۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که افزایش تلاطم و ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر فردا (۲۹ دی) در نواحی غربی دریای خزر و گیلان پیش‌بینی می‌شود و طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) در دریای خزر به‌ویژه مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد. از این‌رو شنا و تفریحات آبی ممنوع و در تردد شناورهای تفریحی، سبک و انجام فعالیت‌های شیلاتی احتیاط شود.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از افزایش ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر طی روزهای دوشنبه (۲۹ دی) تا چهارشنبه (۱ بهمن) در جنوب کشور خبر داده است.

بر این اساس، فردا (۲۹ دی) این شرایط در نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس، بوشهر، تنگه هرمز، هرمزگان، دریای عمان و سیستان و بلوچستان و طی روز سه‌شنبه (۳۰ دی) در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، بوشهر، هرمزگان، تنگه هرمز، دریای عمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

طی روز چهارشنبه (۱ بهمن) نیز شرق خلیج فارس، هرمزگان، دریای عمان، سیستان و بلوچستان، شمال خلیج فارس و خوزستان مواج خواهد بود. از این‌رو احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که شنا و تفریحات آبی ممنوع و در تردد شناورهای تفریحی، سبک و انجام فعالیت‌های شیلاتی احتیاط شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها