مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اعلام کرد؛

مرگ سالانه ٣٠ هزار نفر در ایران بر اثر آلودگی هوا

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا مطرح کرد؛

تاثیر آلودگی هوا بر افزایش کروناویروس

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: آلودگی هوا می‌تواند ابتلا به ویروس کرونا را چند برابر افزایش دهد.
کد خبر: ۱۳۰۱۵۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره آلودگی هوا اظهار کرد: آلودگی هوا در حال حاضر یک معضل بزرگ و مسئله تهدید آمیزی برای همه خانواده‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: منشا اصلی آلودگی هوا کارخانه‌ها و ترددغیرضروری خودرو‌های تک سرنشین بوده که با وجود شیوع کرونا بیشتر هم شده است.

مردانی بیان کرد: موضوع آلودگی هوا در شهر‌های کوچک کنترل شده اما هنوز در کلانشهر‌ها این مسئله رفع نشده است. با شروع تعطیلات فعلی و تردد‌های خودرو‌های غیر بومی باز هم ممکن است شاهد آلودگی هوا در شهر‌های کوچک باشیم و همچنین چرخه انتقال کرونا دوباره به حرکت در آید.

او تصریح کرد: مسئولان باید تدابیر جدی را درباره ترافیک شهر پیاده کنند تا مردم با ترس کمتری از وسایل نقلیه استفاده کنند.

مردانی گفت: آلودگی هوا می‌تواند ابتلا به ویروس کرونا را چند برابر افزایش دهد. دلیل مبتلا شدن و درگیری بیشتر افراد به کووید ۱۹ همین آلودگی هواست، زیرا ریه‌ها و دستگاه‌های تنفسی به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا  توصیه کرد: بهتر است در روزهایی که هوا ناسالم است افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌ های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و دیگر افراد جامعه نیز از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها