دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی، اعلام کرد کاهش نیروهای خارجی بر وضعیت جنگ در افغانستان تأثیر منفی ندارد.
کد خبر: ۱۳۰۱۴۳۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، به‌ دنبال اعلام وزارت دفاع آمریکا مبنی بر کاهش شمار نیروهای این کشور در افغانستان، دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد کاهش نیروهای خارجی بر وضعیت جنگ در این کشور تأثیر منفی ندارد.

«رحمت‌الله اندر»، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان شنبه (امروز) در یک پیام ویدیویی گفت که هم‌اکنون ۹۶ درصد عملیات توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغان صورت می‌گیرد و به همین خاطر «افزایش و کاهش نیروهای خارجی» تأثیر منفی بر وضعیت جنگ در این کشور ندارد.

همزمان با این، گروه طالبان از اقدام آمریکا برای کاهش نیروهایش در افغانستان استقبال کرده و آن را گام عملی در جهت اجرای توافق‌نامه‌ی این گروه با آمریکا خوانده است.

محمدنعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان گفته است که عملی‌شدن مفاد توافق‌نامه به نفع هر دو طرف است و طالبان اطمینان می‌دهند که به تعهدات‌شان، پایبند باشند.

وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (جمعه، ۲۶ دی) اعلام کرد شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به دوهزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

این وزارت در توئیتی به نقل از کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا گفته بود که این شمار نیروها برای مأموریت مبارزه با تروریسم آمریکا و تصمیم این کشور با شرکای ناتو برای حمایت از نیروهای امنیتی افغان که برای تأمین صلح در کشورشان کار می‌کنند، سودمند است.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ امریکا نیز در بیانیه‌ای در وبسایت رسمی کاخ سفید گفته است که شمار نیروهای ایالات متحده در افغانستان به پایین‌ترین رقم در ۱۹ سال اخیر رسیده است.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از موارد اساسی توافقنامه‌ صلح میان آمریکا و گروه طالبان است که در تاریخ ۱۰ اسفند سال گذشته به امضا رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها