سخنگوی سازمان انتقال خون خبر داد؛

اهدای پلاسمای ۲۱۴ بهبود یافته کرونا در ماه رمضان

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران :

نیاز روزانه پایتخت به ۱۲۰۰ واحد خون

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر ما نیازمند روزانه ۱۲۰۰ واحد خون در مراکز درمانی سطح استان تهران هستیم.
کد خبر: ۱۳۰۱۳۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا مهدی زاده، مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در سطح استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه بعد از فراخوانی که در اواخر آبان ماه به دلیل کاهش چشمگیر ذخایر خونی در سطح استان داده بودیم مردم نوع دوست و خیر اقدام به مشارکت در این کار خیر کردند.

وی ادامه داد: با مشارکت خوب مردم در امر اهدای خون وضعیت ذخایر خونی حدود ۲۰ روز خوب شده بود. در ایامی که سازمان انتقال خون فراخوان عمومی برای اهدای خون داد، میزان مراجعه مردم جهت شرکت در این کار خیر دو برابر شد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان ذخایر خون به زمان قبل بر گشته است، افزود: با سرد شدن هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش شاخص کیفیت هوا، میزان مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کرده است و اگر شرایط به همین منوال پیش برود از نظر ذخایر خون و فرآورده‌های خونی با کمبود مواجه خواهیم بود.

مهدی زاده بیان کرد: در حال حاضر میزان مراجعه به مراکز انتقال خون به دلیل سرما و شیوع بیماری کرونا در تهران کاهش پیدا کرده است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا اواخر دی ماه برای تامین نیاز ۱۶۵ بیمارستان استان تهران دچار مشکل خواهیم شد.

او ادامه داد: از مردم خیر در خواست می‌کنم که با اهدای خون سالم خود نیاز بیماران در بیمارستان‌ها را برطرف کنند.

مهدی زاده تاکید کرد: نیاز بیماران سرطانی، هموفیلی، مجروحان حوادث ترافیکی و حتی زنان باردار نیازمند سزارین به خون و فرآورده‌های خونی دائمی و همیشگی است.

او گفت: امروزه تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون به طور دقیق رعایت می‌شود و از ورود افراد مشکوک به سالن‌های اهدای خون جلوگیری خواهد شد.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر ما نیازمند روزانه ۱۲۰۰ واحد خون در سطح استان تهران هستیم که این رقم به ۸۰۰ واحد در روز رسیده است. نیازمند همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های منفی هستیم.

دو درصد از بهبود یافتگان کرونا پلاسما اهدا کرده‌اند

او افزود: در حال حاضر دو درصد از بهبود یافتگان کرونایی اقدام به اهدای پلاسمای خود کرده اند. بیماری کرونا تا حدی نسبت به قبل کنترل شده و دلیل کاهش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها، مصرف پلاسما است. امروزه ذخایر پلاسما در حد قابل قبولی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: پس از اعلام فراخوان اهدای خون بانوان و افراد زیادی برای اولین بار اقدام به اهدای خون و مشارکت در این کار خیر کردند که امیدوارم این کار در طول سال تداوم پیدا کند.

مهدی زاده گفت: در حال حاضر ۱۲ مرکز اهدای خون در سطح استان تهران فعال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها