خساپا دچار ماده 141 قانون تجارت شد

زیان دهی وحشتناک غول خودرویی

زیان تلفیقی گروه تا پایان شهریورماه به رقم وحشتناک ۳۱۵ هزار میلیارد ریال رسیده و جمع حقوق صاحبان سهام تلفیقی به منفی ۲۶۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر: ۱۲۹۹۷۳۳

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از بورس نیوز ، شرکت خودروسازی سایپا بر اساس گزارش ۶ماهه حسابرسی شده منتشرشده در سامانه کدال، با افزایش زیان‌دهی مواجه شد.

درحالی‌که زیان خالص این شرکت در گزارش حسابرسی نشده معادل ۱۱۱ریال به ازای هر سهم بود، این زیان در گزارش حسابرسی شده به ۱۲۹ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۵ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال رسید.

به‌این‌ترتیب جمع زیان انباشته این شرکت در پایان شهریورماه سال جاری به ۱۱۷هزار و ۶۵۰میلیارد ریال رسیده که معادل ۶۰ درصد از سرمایه ثبت‌شده شرکت است.

زیان دهی وحشتناک خساپا

به‌این‌ترتیب یک‌بار دیگر عدم کارایی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها اثبات شد و شرکت سایپا در کمتر از یک سال از افزایش سرمایه سنگین و مبهم خود از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها، مجدداً مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد.

 

زیان‌هایی که نیازمند کِشنده هستند!

در بخش تلفیقی، این شرکت زیان به‌مراتب سنگین‌تری را در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ ثبت و شناسایی کرد.

زیان تلفیقی گروه معادل ۶۱ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال بوده که معادل ۲.۵ برابر زیان شرکت اصلی است.

زیان تلفیقی گروه تا پایان شهریورماه به رقم وحشتناک ۳۱۵ هزار میلیارد ریال رسیده و جمع حقوق صاحبان سهام تلفیقی به منفی ۲۶۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

زیان عملیاتی شرکت اصلی در دوره ۶ ماهه اول سال جاری معادل ۱۷.۵۷۷ میلیارد ریال بوده و هزینه مالی این دوره نیز معادل ۱۷.۷۲۸ میلیارد ریال بوده است تا این شرکت صرفاً با اتکا به برخی درآمد‌های غیرعملیاتی و عملیاتی تکرارشونده، از سنگین‌تر شدن زیان خود جلوگیری کند.

شرکت سایپا در ۶ ماهه اول امسال درآمد ۷.۲۳۰ میلیارد ریالی از محل فروش سهام را شناسایی کرده است.

همچنین ۴.۳۹۸ میلیارد ریال نیز سود تسعیر ارز و ۲.۷۰۰ میلیارد ریال سود فروش مواد اولیه در صورت‌های مالی این شرکت شناسایی‌شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها