در کتابخانه دانشگاه هاروارد

کتابی که جلدش از جنس پوست انسان است

رفتگرانی در ترکیه با جمع آوری 25هزار نسخه کتاب در یک کارخانه آجرپزی کتابخانه برپا کردند
کد خبر: ۱۲۹۹۵۶۰

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایبنا ، رفتگران شهرداری شهر آنکارا کتاب‌هایی که در زباله‌ها پیدا می‌کند جدا کرده و از آنها کتابخانه‌ای بزرگ ساخته است که پیش از این شبکه سی‌ان‌ان گزارشی مفصل از این کتابخانه در پایتخت کشور ترکیه منتشر کرده بود. در گزارش سی‌ان‌ان خود خبرنگار آمریکایی نیز طوری صحبت می‌کرد که این کتابخانه کاملاً موقتی است ولی سه سال از شروع این کتابخانه گذشته و هر روز کتاب‌های آن افزوده می‌شود.
 

رفتگرانی که از زباله های مردم کتابخانه ساختند


حالا دیگر کارگران شهرداری آنکارا به کمک بیتمور 23 ساله آمده‌‌اند و آنها نیز کتاب‌های دور ریخته شده را به مکان فعلی کتابخانه واقع در یک کارخانه سابق آجرپزی می‌آورند.
 
این کارگران شهرداری در منطقه چانکایا واقع ماه‌ها وقت صرف جمع‌آوری کتاب‌های دور انداخته شده از میان زباله‌های شهر کردند و با استفاده از آنها کتابخانه خود را به 25هزار نسخه کتاب رسانده‌اند و حالا حتی به سازمان‌های دولتی نیز کتاب قرض می‌دهند.
 
ساختمان کتابخانه یک کارخانه آجرسازی قدیمی در نزدیکی اداره‌ بهداشت است. به گفته‌ کارگران معلمان مدارس روستایی از سراسر ترکیه متقاضی این کتاب‌ها برای دانش‌آموزان هستند. این کتابخانه در سپتامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به روی عموم باز شد و افراد شروع به اهدای کتاب به این کتابخانه کردند و مهم‌ترین کتاب‌های موجود در این کتابخانه کتاب‌های ادبیاتی و علمی است.

رفتگرانی که از زباله های مردم کتابخانه ساختند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها