رئیس‌جمهور گفت: دولت امیدوار است در هفته‏‌های آینده با خرید واکسن از شرکت‌های مختلف و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت‌‏بندی آغاز شود.
کد خبر: ۱۲۹۹۲۵۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، در جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی از فعالیت‌‏ها و اقدامات انجام گرفته در تامین منابع و خرید واکسن کرونا از تولیدکنندگان مختلف در خارج از کشور، گزارش‌‏هایی ارائه کردند.
 
روحانی گفت: دولت امیدوار است با اقدامات انجام گرفته، در کنار پیگیری مجدانه برای تولید داخلی واکسن، در هفته‌های آینده با خرید واکسن از شرکت‌های مختلف و انتقال آن به داخل کشور، واکسیناسیون بر اساس اولویت ‏بندی و جدول آماده شده از جامعه هدف در کشور با اولویت کادر درمانی و سالمندان آغاز شود.
 
وی با تاکید بر لزوم تسریع در اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته در این زمینه تصریح کرد: بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه باید در کنار وزارت بهداشت که مسئول دقت‌های لازم کارشناسی است، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که خرید و انتقال واکسن به کشور سریع‏‌تر به سرانجام برسد.
 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به تجارب به دست آمده از خلال سه سال مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: دولت با تکیه بر تجارب به دست آمده از ایستادگی در برابر این جنگ تمام عیار و خنثی سازی تحریم‌های غیرانسانی، بودجه سال آینده کشور را با هدف توسعه اقتصادی و نیز حمایت موثر معیشتی از مردم، تنظیم کرده است.
 
روحانی اضافه کرد: وضعیت و شرایط اقتصادی کشور اقتضا می‏‌کند که با لحاظ تمامی الزامات، نیازها و داشته‌های کشور، افقی امیدوارکننده و آرامش‌‏زا در توسعه اقتصادی و معیشت و مردم باید اثرات مثبت آن را در زندگی خود احساس کنند. به همین دلیل باید از هر گونه تصمیمی که منجر به فشار مضاعف اقتصادی به معیشت مردم و اقتصاد کشور شود، پذیرفته نخواهد بود.
 
رئیس‌جمهور تاکید کرد: میزان درآمدهای مالیاتی و یا درآمدهای حاصل از صدور نفت و فرآوردها، در بودجه پیشنهادی بر مبنای پیش‏‌بینی روند اقتصادی کشور در سال آینده به صورت واقع‏‌بینانه و با تاکید بر توان اقتصادی و استیفای حقوق کشور تنظیم شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها