واکنش قاضی فدرال آمریکا به عفو متهمانِ جنایت در عراق:

برای اینکه کسی عفو شود، باید کودک‌کُش باشد

قاضی فدرال آمریکا از ایالت «آیوا» در مصاحبه‌ای در واکنش به عفو متهمانِ جنایت در عراق توسط ترامپ تصریح کرد: برای اینکه کسی عفو شود، باید کودک‌کُش باشد.
کد خبر: ۱۲۹۸۵۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «رابرت پرات» (Robert Pratt) قاضی فدرال آمریکا از ایالت «آیوا» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتد پرس از اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی کشورش در عفو ۴ مأمور شرکت امنیتی «بلک‌ واتر» در عراق که به کشتار عامدانه غیرنظامیان این کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی متهم بودند، انتقاد کرد.

این قاضی فدرال آمریکا در این باره گفت: جای تعجب ندارد که یک مُجرم مانند ترامپ، سایر مجرمان را عفو می‌کند. ظاهراً برای اینکه کسی عفو شود، باید یا جمهوریخواه باشد و یا یک کودک‌کش باشد.

این در حالیست که کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل ساعات یپیش در بیانیه ای عفو متهمان جنایت در عراق (مأموران شرکت امنیتی «بلک‌ واتر») توسط ترامپ را اهانت به عدالت و موجب تضعیف حقوق بین الملل و حقوق بشر توضیف کردند.

گفتنی است که ترامپ چندی پیش عاملان کشتار و زخمی کردن ۳۱ غیرنظامی عراقی را مورد عفو قرار داد. نظامیانی که ترامپ آنها را مورد عفو قرار داده است در قتل شهروندان عراقی در سال ۲۰۰۷ دخالت داشتند؛ از جمله نیکلاس سلاتن که محکوم به حبس ابد شده بود.

بر اساس این گزارش، این نظامیان متهم به تیراندازی در میدان شلوغ «النسور» در بغداد در ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ هستند.

برای اینکه کسی عفو شود، باید کودک‌کُش باشد

شرکت امنیتی آمریکایی بلک واتر در ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۸۶ در میدان نسور در غرب بغداد ۱۷ شهروند بی گناه عراق را بدون هیچ توجیهی در خیابان و در برابر چشمان عموم مردم به گلوله بست و کشت. در این جنایتِ نظامیان تروریست آمریکایی، ۲۷ تن نیز زخمی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها