معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با تأکید بر توقف دو هفته‌ای پروازها بین ایران و انگلستان به دلیل شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی، گفت: به شرکت‌های خارجی هم ابلاغیه داده‌ایم که مسافری با مبداً انگلیس به ایران نیاورند.
کد خبر: ۱۲۹۶۵۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، ابوالقاسم جلالی در گفتگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت توقف پروازها به کشور انگلستان به دلیل شیوع کرونای جهش‌ یافته‌ انگلیسی، اظهار داشت: در حال حاضر همه پروازهای رفت و برگشت به کشور انگلستان از ایران تعلیق شده است.

وی ادامه داد: آخرین ساعات سی‌ام آذر ماه بود که به درخواست وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و به دلیل شیوع ویروس کرونای انگلیسی که ویروسی جهش‌ یافته است، تصمیم گرفته شد پروازهای بین ایران و انگلستان فعلا به مدت دو هفته از یکم دی ماه تعلیق شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی تأکید کرد: ‌پروازی هم که بامداد روز گذشته از ایران به انگلستان رفت، از آن منظر که در ساعات اولیه روز یکم دی ماه بود و امکان هماهنگی با مسافران در آن ساعت نبود، انجام شد ولی پرواز ‌حق سوار کردن مسافر از انگلستان را نداشت و بدین ترتیب همه پروازها بین ایران و انگلستان فعلا تعلیق شده است.

وزارت بهداشت هنوز درخواستی بابت توقف پروازها به دیگر نقاط اروپا نداشته است

جلالی در پاسخ به این سوال که از آن منظر که این ویروس جهش‌ یافته انگلیسی در برخی کشورهای اروپایی دیگر هم دیده شده است، وزارت بهداشت درخواستی بابت توقف پرواز از آن کشورها به ایران هم داشته است؟ گفت:‌ هنوز وزارت بهداشت درخواستی در این‌باره به ما نداده‌ است، اما اگر واقعا به این نتیجه برسند که این ویروس جدید جهش‌یافته، به دیگر کشورهای اروپایی سرایت کرده است قطعا با درخواست وزارت بهداشت؛ آن پروازها نیز متوقف می‌شود.

ایرلاین‌های خارجی هم امکان انتقال مسافران با مبدأ انگلیس به ایران ندارند

وی افزود: با این حال ما اطلاعیه‌ای به همه شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم که از اول دی ماه، به هیچ عنوان هیچ مسافری از هیچ یک از فرودگاه‌های کشور انگلستان به هر کدام از مقاصد پروازی در ایران نیاورند و اجازه پذیرش مسافران انگلیسی از فرودگاه‌های آن کشور ندارند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی تأکید کرد: همچنین به این شرکت‌های هواپیمای خارجی تأکید شده است در صورت مشاهده هرگونه رفتار مغایر این‌ اطلاعیه با آن شرکت‌های هواپیمایی برخورد می‌شود.

جلالی در پاسخ به این سؤال که کنترل مسافران در پروازهای کانکشنی و فرودگاه‌های ترانزیتی به مقاصد ایران چگونه است؟ توضیح داد: در هیچ یک از پروازهای کانکشنی هم مسافر از فرودگاه انگلیس امکان ورود به فرودگاه‌های کشورمان را ندارد، در این پروازها مسافر به صورت ترانزیتی پذیرش می‌شود، ‌مستقیم از مبدأ که همان فرودگاه انگلستان است در کارت ‌پروازها‌ مسیر اول و دوم قید می‌شود که تأکید شده است به هیچ عنوان شرکت‌های هواپیمایی خارجی، حق پذیرش چنین مسافرانی را ندارند.

ترکیه هم انتقال مسافران انگلیسی را متوقف می‌کند

وی افزود: همچنین به سازمان هواپیمایی ترکیه هم اعلام کرده‌ایم مسافر کانکشنی از فرودگاه‌های انگلستان به کشور ایران نداشته باشند که البته کشور ترکیه هم اعلام کرده است احتمالاً در این هفته پروازهای انگلستان آنها هم قطع می‌شود اما اگر احیاناً هم پروازی از انگلستان داشته باشند و یا مسافر کانکشنی از انگلستان داشته باشند؛ به آنها تأکید شده است که این مسافران را برای ایران پذیرش نکنند.

فقط ایران‌ایر پرواز مستقیم به انگلستان دارد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی تأکید کرد: از اول دی ماه هیچ پرواز رفت و برگشتی تا 14 روز به انگلستان نخواهیم داشت و این تعلیق پرواز ممکن است ادامه یابد که به تصمیم وزارت بهداشت بستگی دارد.

جلالی با تأکید بر اینکه فعلا پروازی به انگلیس نداریم، اضافه کرد: فقط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران پرواز مستقیم از ایران به فرودگاه‌های انگلستان داشته است که این پروازها نیز در حال حاضر تعلیق شده است.

به دلیل شیوع ویروس جهش‌ یافته کرونا در کشور انگلستان که قابلیت سرایت بالاتر و اثرگذاری سخت‌تری دارد، کشورهای ایتالیا، آلمان، کویت، هلند و بلژیک‌ اعلام کرده‌اند پروازها از مبدأ و به مقصد انگلیس را به حالت تعلیق درآورده‌اند همچنین رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده که پروازها به انگلیس را معلق می‌کند.

کشور هلند نیز تا ‌تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۱ پروازهای ورودی و خروجی از مبدأ انگلیس و به مقصد این کشور معلق کرده است؛ در بیانیه وزارت بهداشت هلند در این خصوص آمده است: «نسخه‌ای جهش‌یافته و مسری از ویروس کرونا در پادشاهی متحده انگلیس در حال شیوع است. گفته می‌شود این ویروس سریع‌تر و آسان‌تر انتشار پیدا می‌کند و کشف آن دشوارتر است.»

کشور بلژیک هم اعلام کرده ورود پروازها و قطارها از انگلیس را ممنوع کرده است.

کشور آلمان گفته از نیمه شب یکشنبه پروازها هم به بریتانیا و هم به آفریقای جنوبی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید معلق می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها