وزارت خارجه چین هشدار داد که اقدام واشنگتن در اعمال محدودیت‌های جدید سفر مقامات این کشور به خاک ایالات متحده را تلافی می‌کند.
وزارت خارجه چین هشدار داد که اقدام واشنگتن در اعمال محدودیت‌های جدید سفر مقامات این کشور به خاک ایالات متحده را تلافی می‌کند.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۷۶

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از فارس، اقدام ضد چینی جدید آمریکا در اعمال محدودیت‌های روادیدی بیشتر بر مقامات این کشور که قصد سفر به ایالات متحده را دارند، با واکنش تند پکن مواجه شد.

«وانگ وِنبین» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری روزانه مخالفت جدی پکن با این اقدام را اعلام کرده و وعده داد اقدامات تلافی‌جویانه علیه آن دسته از مقامات آمریکایی که مسئول اعمال محدودیت‌های جدید روادیدی بر چین هستند، اتخاذ می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وانگ در واکنش به جدیدترین اقدام ضد چینی آمریکا تصریح کرد واشنگتن از موضوع [صدور] روادید به عنوان یک سلاح علیه چین استفاده کرده و این موضوع به صورت جدی با امور داخلی چین تداخل دارد.

روز گذشته، وزارت خارجه آمریکا به بهانه مسائل حقوق بشری، از اعمال محدودیت‌های جدید برای صدور روادید جهت سفر مقامات چینی به ایالات متحده خبر داد.

چند روز پیش نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که در وبسایت رسمی خود منتشر کرد، نام ۱۴ مقام چینی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، تمامی این ۱۴ مقام عضو کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین هستند. 

رویترز پیشتر گزارش داده بود که واشنگتن این مقامات چینی را به اتهام نقش آن‌ها در رد صلاحیت قانون‌گذاران مخالف پکن در هنگ‌کنگ تحت تحریم قرار می‌دهد.

پکن همواره تحریم‌های آمریکا علیه چین در ارتباط با هنگ‌کنگ را محکوم کرده و آن را دخالت در امور داخلی خود دانسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها