ابتکار جدید از خودروساز آلمانی

نمایشگر مسلط بر کل داشبورد مرسدس (+عکس)

هایپراسکرین MBUX مرسدس بنز نسل بعدی سیستم اطلاعات سرگرمی این خودروساز است که هفتم ژانویه ۲۰۲۱ و در نمایشگاه مجازی CES رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، خودروساز آلمانی اشاره‌ای به جزئیات تکنولوژی جدید خود نداشته اما می‌گوید نرم‌افزار این سیستم دارای هوش مصنوعی برای بکار انداختن برخی ویژگی‌ها همچون سیستم تهویه مطبوع و… است.

نمایشگر مسلط بر کل داشبورد مرسدس (+عکس)

ظاهراً نام هایپراسکرین به خاطر نمایشگر منحنی‌ای گرفته شده که در کل پهنای داشبورد دیده خواهد شد. حتی سرنشین جلو نیز به این نمایشگر دسترسی خواهد داشت و مرسدس می‌گوید تجربه دیجیتال سرنشین جلو بسیار احساسی، خلاقانه و راحت خواهد بود.

هایپراسکرین MBUX به عنوان یک آپشن در سدان الکتریکی مرسدس بنز EQS عرضه خواهد شد. این خودرو در سال ۲۰۲۱ رونمایی شده و از نیمه دوم همان سال نیز به عنوان محصول مدل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. پیش‌نمایش این سیستم در نمایشگاه CES می‌تواند اولین نگاه رسمی به کابین EQS الکتریکی نیز باشد.

نمایشگر مسلط بر کل داشبورد مرسدس (+عکس)

متأسفانه در تیزر مرسدس جزئیات زیادی از این تکنولوژی را نمی‌توان دید اما هایپراسکرین مرسدس به وضوح یک پله بالاتر از صفحات نمایش کنونی است. از زمان نصب دو نمایشگر کنار هم در محصولات این برند خوش‌نام آلمانی، خودروسازان زیادی به استفاده از صفحات نمایش بیشتر در محصولات خود روی آورده‌اند.

پورشه تایکان تقریباً اولین خودروی تولید انبوهی است که سرنشین جلوی آن دارای نمایشگر ویژه خود است. هوندا E نیز دارای چنین ویژگی‌ای بوده و از مانیتورهای جداگانه برای دوربین‌های دید جانبی سود می‌برد. جیپ واگونییر هم حداقل در نسخه مفهومی خود دارای استایل مشابهی بوده است.

نمایشگر مسلط بر کل داشبورد مرسدس (+عکس)

مرسدس بنز می‌گوید EQS قواعد بازی در کلاس سدان های الکتریکی را تغییر خواهد داد. این کمپانی به دنبال دست‌یابی به شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتری است. همچنین شایعاتی درباره تولید نسخه AMG با قدرت بیشتر هم به گوش رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها