آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۲۹۴۹۵۹

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مروری بر گزیده های اخبار مربوط به کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

 

*نرخ مرگ و میر هفتگی در بریتانیا در پی قرنطینه همگانی در این کشور برای نخستین بار در سه ماه اخیر کمتر شده است.

*تصور می شود گونه جدید ویروس که روز گذشته اعلام شد وجود دارد، اولین بار در ماه سپتامبر در آزمایشگاهی در میلتون کینز انگلیس مشاهده شده و دانشمندان می گویند هیچ دلیلی وجود ندارد که خطرناک تر باشد.

*نوع جهش یافته کووید 19 در ولز ، اسکاتلند ، دانمارک و استرالیا یافت شده است و اکنون سریعتر از سویه غالب که از طریق تعطیلات تابستانی از اسپانیا به انگلیس آورده شده است ، در حال گسترش است.

* دانشمندان بریتانیایی از ماه ژانویه اسپری مخصوص بینی را که گفته می شود برای جلوگیری از بیماری کرونا به کار می رود را از ماه ژانویه بر روی 48 داوطلب امتحان می کنند.

*واکسن آکسفورد هنوز وضعیت مشخص و قابل تعریفی پیدا نکرده است. بر اساس آخرین اخبار هنوز شک و تردیدهای زیادی در رابطه با میزان موثر بودن این واکسن وجود دارد. میزان تاثیرگذاری واکسن آکسفورد در برابر کرونا بین 62 تا 90 درصد تخمین زده شده است.

*براساس گزارش مرکز کنترل بیماری آلمان، این کشور روز سه شنبه 952 مورد مرگ ناشی از ویروس را گزارش داد که بالاترین تعداد در یک روز و افزایش عمده در مقایسه با مرگ و میرهای قبلی ثبت شده روزانه است.

*کره جنوبی با افزایش موارد و اتمام تخت های ICU هشدار جدی به شهروندانش داد.

*چین برای خرید 100 میلیون دوز از واکسن بایونتک درخواست کرده است.

*ژاپن از ابتدای شیوع همه گیری ، بالاترین میزان را برای تعداد بیماران تحت مراقبت های ویژه گزارش کرده است. طبق گزارش وزارت بهداشت کشور ، پنج مورد جدید دیگر از روز سه شنبه تحت مراقبت های ویژه قرار دارند که باعث می شود تعداد کل بیماران ICU به 592 نفر برسد.

*مشاوران واکسن در مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده جلساتی را برای آخر هفته در نظر گرفته اند تا درباره واکسن ویروس کرونا ساخت شرکت مدرنا و مراحل بعدی توزیع واکسن بحث کنند. مدرنا دومین واکسنی خواهد بود که در دنیا توزیع خواهد شد.

*طبق یافته های مطالعه ، تقریباً یک سوم سیاه پوستان آمریکایی در دریافت واکسن شک و تردیدهای زیادی دارند و بسیاری از آنها می گویند این واکسن به دست آنها نمی رسد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها