هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران؛

معادلات در بالای جدول پیچیده تر شد

با جابجا شدن صدر جدول بین تیم های گل گهر سیرجان، صنعت نفت آبادان و استقلال تهران، معادلات این بخش از جدول پیچیده‌تر از قبل شده است.
کد خبر: ۱۲۹۴۹۲۳

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، هفته ششم رقابت های لیگ برتر در سه روز جمعه، شنبه و یکشنبه گذشته برگزار شد و در پایان این هفته شاگردان محمود فکری در استقلال به صدر جدول صعود کردند که این نخستین صدرنشینی آنها در این فصل است.

از اتفاقات مهم این هفته سقوط چهار پله‌ای گل گهر بود. شاگردان قلعه نویی که ۵ هفته ابتدایی صدرنشین مسابقات بودند، با دو شکست متوالی در هفته‌های پنجم و ششم به رده چهارم سقوط کردند.

صنعت نفت، فولاد و سپاهان هم سه تیم بالای جدول مقابل حریفان خود پیروز شدند تا به جز گل گهر، سایر بالانشینان هفته ششم را با پیروزی پشت سر گذاشته و فاصله صدر جدول تا رده پنجم تنها یک امتیاز باشد.

تراکتور تبریز نیز با گل لحظات پایانی توانست تیم همشهری و هم خانواده‌اش را شکست داده تا آنها هم ۹ امتیازی شده و به جمع مدعیان اضافه شوند.

تیم فوتبال پیکان هم به لطف تساوی بدون گل مقابل آلومینیوم ۹ امتیازی شد تا فاصله دو تیم تراکتور و پیکان هم با صدر جدول تنها ۲ امتیاز باشد.

باتوجه به اینکه پرسپولیس با دو بازی معوقه مقابل نساجی و ذوب آهن ۸ امتیازی و در رده هشتم جدول است، می‌توان هر ۸ تیم استقلال، صنعت نفت، فولاد، گل گهر، سپاهان، پیکان، تراکتور و پرسپولیس را ۸ تیمی دانست که در کورس بالای جدول هستند و هر هفته ممکن است صدر جدول بین یکی از این تیم‌ها دست به دست شود.

در هفته ششم استقلال و تراکتور دو تیمی بودند که خارج از خانه پیروز شدند و استقلال تنها تیمی بود که خارج از شهر خود به برتری رسید. سپاهان با برتری ۴ بر صفر مقابل نساجی بهترین نتیجه را گرفت و بعد از آن هم فولاد با برتری ۳ بر صفر مقابل فولاد دومین تیم خوب این هفته بود.

در هفته ششم تنها یک بازی مساوی شد که آن هم مساوی بدون گل بود تا به جز یک بازی در سایر دیدارها گل رد و بدل شده باشد.

از اتفاقات جالب هفته ششم، ثبت اولین پیروزی تیم مس رفسنجان به همراه اولین گل این تیم در تاریخ لیگ برتر بود.

شاگردان ربیعی در هفته ششم میهمان خود نفت مسجد سلیمان را با ۲ گل شکست دادند تا ۵ امتیازی شده و از دو تیم انتهای جدول جدا شوند.

زودهنگام‌ترین گل هفته را یک بازیکن گمنام در استقلال به ثمر رساند. سبحان خاقانی بازیکن گمنامی که حضور او در ترکیب ثابت آبی پوشان باعث تعجب شد در دقیقه ۱۲ دیدار تیمش مقابل شهرخودرو گلزنی کرد تا این زودهنگام‌ترین گل هفته باشد.

دیرهنگام ترین گل هفته در دربی تبریز به ثمر رسید. محمد قنبری هافبک تیم تراکتور که در دقیقه ۷۴ مقابل ماشین سازی به میدان رفت، در دقیقه ۹۳ گل پیروزی بخش تیمش را زد تا این دیرهنگام ترین گل هفته باشد.

در این هفته تنها یک بار کارت قرمز از جیب داوران خارج شد که آن هم نصیب عرفان معصومی مدافع میانی تیم شهرخودرو شد و باعث شد استقلال چیزی در حدود ۷۵ دقیقه مقابل یک تیم ۱۰ نفره بازی کند.

در هفته ششم ۷ بازی برگزار شد و ۱۵ گل از خط دروازه‌ها عبور کرد که این آمار نشان می‌دهد هفته ششم نسبت به هفته‌های قبل پر گل تر بود.

سجاد شهباززاده با زدن دو گل مقابل نساجی تنها بازیکنی بود که در این هفته بیشتر از یک بار موفق به گلزنی شد تا بهترین گلزن هفته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها