اینترپل اعلام کرد عملیاتی که با هماهنگی این سازمان انجام شد، بازداشت بیش از ۲۰۰ نفر را که به قاچاق مهاجران غیر قانونی در چهار قاره مظنون هستند امکان پذیر کرد.
کد خبر: ۱۲۹۳۷۸۰
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما  از فرانسه، سازمان همکاری پلیس بین الملی, اینترپل، مستقر در شهر لیون فرانسه روز جمعه اعلام کرد عملیاتی که اخیرا با هماهنگی این سازمان انجام شد, بازداشت بیش از دویست نفر را که به قاچاق مهاجران غیرقانونی در چهار قاره مظنون هستند, امکان پذیر کرد.
 
بازداشت بیش از ۲۰۰ قاچاقچی مواد مخدر و انسان در چهار قاره جهان
عملیات موسوم به ”عملیات تورکسا ۲“ (Turquesa II) که با حمایت برنامه مبارزه با مواد مخدر و مهاجر اینترپل، پلیس اروپا (یوروپل)، دفتر بین المللی مهاجران و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد انجام شد، ۳۲ کشور آمریکایی، آفریقایی، اروپایی و آسیایی را شامل می‌شد.
اینترپل در بیانیه‌ای تصریح کرد در میان ۲۰۰ نفری که بازداشت شده اند، ۳۰ نفر در پرونده‌های سوء استفاده جنسی از مهاجران یا قاچاق انسان دست داشته اند.
اینترپل افزود به ویژه در مکزیک پلیس سرکرده احتمالی یک گروه جنایی را بازداشت کرده است که این گروه مهاجران را از سواحل کوبا به طرف مکزیک می‌فرستاد و در آنجا آن‌ها را از آزادی محروم، تهدید و شکنجه می‌کرد.
اینترپل همچنین اعلام کرد در کل نزدیک به ۱۰۰ قربانی بالقوه قاچاق انسان در برزیل، شیلی، جمهوری دومینیکن، السالوادور، اسپانیا و اروگوئه شناسایی و امداد رسانی شده اند.
یورگن استاک، دبیرکل اینترپل در این بیانیه خاطر نشان می‌کند عملیات تورکسا ۲ نشان می‌دهد سازمان‌های جنایی به ویژه در جریان همه گیری کووید-۱۹ تا چه میزان به بهره برداری از اشخاص آسیب پذیری که در تلاش برای زندگی بهتری هستند، ادامه می‌دهند و مبالغ هنگفتی پول تقاضا می‌کنند بدون این که نگران سلامتی آن‌ها باشند.
عملیاتی که در برزیل علیه گروه‌های جنایی سونهو آمریکانو (Sonho Americano) , لی دو رتورنو (Lei do Retorno) و که که ۳ (CaiCai III) انجام گرفت، نشان داده است این جنایت کاران از کسانی که خواهان مهاجرت به آمریکا بودند، حدود ۲۲ هزار دلار دریافت می‌کردند.
در جریان این عملیات اینترپل ۱۸ اطلاعیه قرمز, ۳۶۷ اطلاعیه آبی تقاضای اطلاعات درباره مظنون‌های بالقوه, ۱۸۸ اطلاعیه زرد درباره اشخاص ناپدید شده و چهار اطلاعیه آبی به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره الگو‌های عملیاتی جنایی منتشر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها