شمار مبتلایان به کرونا ظرف چند روز آینده به 70 میلیون نفر می رسید این در حالی است که واکسیناسیون در بریتانیا آغاز شده و به زودی در آمریکا هم کلید می خورد.
کد خبر: ۱۲۹۳۱۷۵

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می بینید مروری بر آخرین اخبار کرونا در چند خط است:

*ظرف شبانه روز اخیر تعداد 215 هزار نفر دیگر در سراسر ایالات متحده آمریکا آلوده به ویروس کرونا تشخیص داده شدند. 2 هزار و 534 تن دیگر در این کشور جان باختند. این آمار را دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرده است.

*روز گذشته واکسیسناسیون کرونا در بریتانیا آغاز شد. شرکت فایزر این واکسن را تولید کرده است. اما تحلیل ها نشان می دهد که واکسن فایزر در آمریکا ناکافی است و قرار نیست به همه برسد. آمریکا در دور نخست واکسیسناسیون همگانی 100 میلیون دوز را در نظر دارد و سپس در دوز بعدی به 300 میلیون دوز می رسد.

*گروه های متعددی از پزشکان و پرستاران در ژاپن به دو شهر اوزاکا و هوکایدو اعزام خواهند شد چرا که همه گیری کرونا در این دو شهر بالا گرفته است. در اوزاکا 160 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و ژاپنی ها بیم آن را دارند که همه گیری با شدت بیشتری از این نقطه به تمام نقاط دیگر کشور شیوع پیدا کند.

*سازمان غذا و داروی ایالات متحده در مورد استفاده از ماسک در هنگام ام آر آی (MRI) پس از اینکه بیمار دچار سوختگی صورت شد ، هشدار می دهد. قطعه فلزی به کار رفته در بخش بالای ماسک که آن را روی بینی کیپ می کند این خطر را به وجود می آورد.

*چین پس از تقریباً یک سال تعلیق به دلیل پاندمیک کرونا فعالیت خود را در دو خط کروز در دریای جنوب چین از سر می گیرد. کشتی «سوت چاینا سی دریم» امروز از سانیا به سمت جزایر پاراسل حرکت می کد. سفر برای مسافران خارجی با این کشتی کروز همچنان امکان پذیر نیست.

* کیم یو جونگ خواهر قدرتمند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، وزیر امور خارجه کره جنوبی را به "اظهارات بی پروا" در مورد اقدامات اضطراری ضد اپیدمی در کره شمالی متهم کرده و افزود که "وی ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های سنگین برای آن باشد".

* به گفته محققان ژاپنی، شیلدهای پلاستیکی مانع از ابتلای فرد به کووید 19 نمی‌شود و افراد نباید شیلد را جایگزین ماسک کنند.

*در اسکاتلند تمامی امتحانات دانشگاه ها و مدارس لغو شده است چرا که ترس شیوع کرونا وجود دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها