جهان کرونا زده به شدت تحت تاثیر واکسن های کرونای ساخت شرکت های فایزر، بایونتک و مدرنا قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۹۲۰۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، انگلیس نخستین کشوری است که واکسن های کرونا را تایید کرده و حتی زودتر از آمریکا واکسیناسیون همگانی را آغاز می کند این در حالی است که از روسیه هم خبر می رسد واکسیناسیون همگانی علیه کرونا در این کشور آغاز شده است.

آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان در 24 ساعت اخیر است:

*استرالیا همچنان یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا است. برای هفتمین روز پیاپی در جنوب این کشور هیچ مورد ابتلا به کرونا گزارش نشد. از ابتدای پاندمی کرونا، 297 هزار و 245 نفر مبتلا شدند و 3 هزار و 651 نفر نیز جان باختند.

*182 هزار و 12 نفر دیگر در ایالات متحده آمریکا در یک روز اخیر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند. این کشور همچنان بیشترین تعداد فوتی در یک روز را دارد. روز گذشته آمار روزانه 2 هزار و 14 فوتی برای این کشور ثبت شد.

*بر طبق آمار ارائه شده در سایت worldometers در 24 ساعت اخیر بیش از 690 تن دیگر در مکزیک به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند. مکزیک بعد از آمریکا، برزیل و هند ، بدترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را دارد.

*روسیه از امروز تزریق واکسن اسپوتنیک ۵ به افراد را آغاز می‌کند. در همین راستا مراکز جدید واکسیناسیون در بیمارستان‌های منطقه مسکو آغاز به فعالیت کرده‌اند. پزشکان، معلمان و کارمندان رفاه اجتماعی از جمله نخستین دریافت کنندگان این واکسن به حساب می آیند.

*محققان دریافتند ترکیبات شیمیایی موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها نظیر چای سبز، انگور و شکلات تلخ می توانند باهم پیوند خورده و مانع از عملکرد یک آنزیم خاص موسوم به پروتئاز در کروناویروس شوند.

*شمار مبتلایان به کرونا در قاره آفریقا با شناسایی موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، به ۲ میلیون و ۱۸۷هزار و ۳۳۳ نفر رسید.

*محققان آلمانی با کالبد شکافی ۳۳ بیمار فوت شده در اثر ابتلا به کووید ۱۹ متوجه شدند ویروس کرونا مغز را نیز مبتلا می کند.

*با عبور تعداد مبتلایان به کرونا در ایران از مرز یک میلیون نفر تعداد کشورهایی که بیش از یک میلیون مبتلا دارند به عدد 14 رسید. پیش از این تعداد مبتلایان در آمریکا، برزیل، هند، روسیه، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، ایتالیا، آرژانتین، کلمبیا، مکزیک، آلمان و لهستان از یک میلیون نفر عبور کرده بود.

*تحقیقات موسسه لنست هلثی باز هم نشان داد داروی متفورمین که برای بیماران دیابت نوع دو تجویز می شود به طرز قابل توجهی باعث کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در زنان می شود اما چنین آماری در مردان وجود ندارد و هنوز مشخص نیست که چرا متفورمین مرگ و میر ناشی از کرونا در زنان مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد اما در مردان چنین نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها