صنایع کشتی سازی تایوان بعد از عدم موفقیت این کشور در خرید شناورهای زیر سطحی از منابع خارجی ساخت زیر سطحی به صورت بومی را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۲۹۱۷۱۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، در مراسمی که با حضور رییس جمهور ، وزیر دفاع و مقامات رده بالای تایوانی برگزار شد ساخت اولین زیردریایی بومی تایوان در شرکت کشتی سازی CSBC این کشور آغاز شد. این زیردریایی که در حال حاضر به اسم طرح زیردریایی دفاعی بومی (IDS) شناخته می شود تلاشی پس از سالها سعی ناموفق در خرید زیردریایی از منابع خارجی بوده است. نیروی دریایی تایوان در حال حاضر به صورت رسمی دارای 4 فروند زیردریایی است که 2 فروند از آنها مدل های بسیار قدیمی مربوط به طراحی زمان جنگ جهانی دوم هستند و عملا از رده خارج محسوب می شوند و 2 مدل ساخت هلند که در این کشور به اسم کلاس Chien Lung شناخته می شوند. این زیردریایی ها در دهه 1980 میلادی ساخته شده و حداقل یک بار به صورت سنگین تحت ارتقاء قرار گرفته اند.
 
تایوان ساخت زیردریایی جدید را کلید زد+عکس

تایوان در سالهای اخیر تلاش های زیادی برای خرید زیردریایی از منابع اروپایی و آمریکا داشت که به دلایل مختلف عمدتا سیاسی و عدم تمایل ناراضی کردن چین توسط کشورهای غربی این تلاش به جایی نرسید. حالا این کشور تلاش را به صورت داخلی برای ساخت زیردریایی بومی آغاز کرده است و به نظر می رسد قصد دارد تا 4 فروند زیردریایی را تولید کند.
 
تایوان ساخت زیردریایی جدید را کلید زد+عکس
 
آمریکا موافقت کرده است که برخی از سیستم های مورد نیاز مثل سونار و سیستم کنترل رزمی  برای این توسعه این شناورهای زیر سطحی را در اختیار تایپه قرار داده و ظاهرا تعدادی از مهندسان ژاپنی نیز به تایوان در این امر کمک خواهند کرد. مدل نمایش درامد از زیردریایی جدید شبیه زیردریایی های کلاس Chien Lung است و به نظر از باتری های لیتیومی نیز استفاده خواهد کرد. تسلیحات این زیردریایی ها اژدر سری MK-48 Mod 6 و موشک زیردریایی پرتاب هارپون خواهد بود. تایوان امیدوار است اولین زیردریایی در سال 2025 میلادی تحویل نیروی دریایی این کشور بشود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها