مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور طی امروز و فردا، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی فردا خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۹۹۸۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان ضمن بیان اینکه امروز (۶ آذر) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است، اظهار کرد: در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمالی بارش برف و باران و در جزایر واقع در شمال خلیج فارس، بوشهر، خوزستان و ایلام رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: از اواسط امروز (۶ آذر) تا ظهر فردا (۷ آذر) فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، شرق خوزستان، جنوب لرستان، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، شمال زنجان و کردستان و همچنین در غرب  مازندران، گیلان و اردبیل بارش‌ها شدت خواهد داشت.
به گفته ضیاییان، بعدازظهر فردا (۷ آذر) با خروج این سامانه از شمال شرق کشور، بارش در نوار شمالی کشور کاهش پیدا می‌کند و با ورود سامانه جدیدی از جنوب غرب کشور بارندگی در جنوب، جنوب غرب، غرب و مرکز کشور تداوم خواهد داشت.
وی همچنین اظهار کرد: تمرکز بارش‌ها در جزایر خلیج فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب فارس و اصفهان خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه (۸ آذر) گستره فعالیت این سامانه بارشی به دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از شرق کشور گسترش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: یکشنبه (۹ آذر) در کل نیمه غربی کشور بارش رخ می‌دهد. همچنین از اواسط شنبه (۸ آذر) تا بعدازظهر یکشنبه (۹ آذر) در خوزستان، شمال خلیج فارس، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، غرب اصفهان، لرستان، ایلام و غرب کرمانشاه بارش شدت خواهد داشت.
وی ادامه داد: دوشنبه (۱۰ آذر) بارش در نوار شمالی کشور ادامه خواهد داشت و با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر، بارش در استان‌های ساحلی تقویت می‌شود. به‌تدریج از بعدازظهر دوشنبه (۱۰ آذر) بارش در این مناطق کاهش پیدا می‌کند و این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین یادآور شد: دریای خزر امروز و فردا (۶ و ۷ آذر) و خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از امروز تا یکشنبه (۹ آذر) مواج خواهند بود.
ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۷ آذر) نیمه ابری همراه با مه صبح‌گاهی و در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳  درجه سانتیگراد و روز شنبه (۸ آذر) ابری، به‌تدریج بارش باران و برف و مه رقیق با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها