رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ایران قربانی ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورهاست، گفت: قریب به ۴۰ درصد از تولید مواد مخدر در کشور افغانستان با هدف ترانزیت به سایر کشورها وارد ایران می شود.
کد خبر: ۱۲۸۹۵۶۸

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید کریمی در جریان بازدید سردار قاسم رضایی - جانشین فرمانده ناجا- از مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مشکل ما در بحث مبارزه با مواد مخدر، تولید مواد در کشور افغانستان است، گفت: قریب به ۴۰ درصد از تولید مواد مخدر در این کشور با هدف ترانزیت به سایر کشورها وارد ایران می شود.

وی با بیان اینکه ایران قربانی ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورهاست، اظهارکرد: آمارها نشان می دهد سالیانه بیش از ۱۰ هزار تن انواع مواد مخدر در افغانستان تولید می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: تمامی همکاران ما با جدیت در نقطه صفر مرزی حضور دارند و از ورود مواد مخدر به کشور، شهرها و روستاها جلوگیری می کنند.

کریمی افزود: بیش از ۷۸ درصد از مواد مخدر کشف شده در کشور در استان های شرقی و حاشیه شرق و تمرکز ما برای جلوگیری از ورود مواد مخدر بیشتر در شرق کشور است.

وی تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر یک جرم سازمان یافته و امنیتی است حتی شاهد هستیم برخی گروه های تروریستی که در شرق کشور هستند نفرات آن ها به همراه مواد مخدر توسط مرزبانان دستگیر می شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه طی چند سال اخیر نیروی انتظامی اقدامات موثری در حوزه مبارزه با مواد مخدر کرده است، گفت: در حال حاضر در خصوص مواد مخدر صنعتی و روان گردان ها با مشکل مواجه شده ایم اما در این راستا گام های رضایت بخشی برداشته شده است.

کریمی افزود: طی سال های گذشته کشور افغانستان تنها در تولید مواد سنتی از جمله تریاک، حشیش و... فعال بوده این درحالیست که اخیرا در تولید روانگردان ها از جمله شیشه به صورت سازمان یافته نیز فعالیت می کند. در سال جاری ۱۱ تن مواد روانگردان شیشه که در افغانستان تولید شده توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کشف شده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان ملل ۸۰۳ نوع مواد روانگردان در دنیا تولید می شود که این میزان رو به رشد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین اظهارکرد: میزان کشفیات انواع مواد مخدر در سال جاری ۷۱۶ هزار و ۱۰۸ کیلوگرم بوده که رشد ۳۰ درصدی کشفیات را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طی هشت ماه سال جاری ۱۵۲ مورد درگیری مسلحانه با باندهای قاچاق رخ داده که ۴۷ نفر از سوداگران به هلاکت رسیده اند و ۲۷نفر از آنها زخمی و چهار نفر از ماموران نیروی انتظامی در این درگیری ها به شهادت رسیده اند.

کریمی تصریح کرد: در هشت ماه سال جاری بالغ بر ۵ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان به شبکه های قاچاق ضربه مالی وارد کرده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها