عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد؛

تصویب تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران کرونایی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به کمک وزیر و شورای عالی بیمه‌ها تصویب شد که از این پس تمام دارو و درمان بیماران کرونایی و حتی اقلام یکبار مصرف مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه ‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۱۲۸۶۸۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر یحیی ابراهیمی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به سمت فصل سرد می‌رویم و بیماری کروناویروس می‌تواند با آنفلوآنزا همپوشانی داشته باشد و شدت بیماری و شیوع آن افزایشی چندین برابر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی و عروقی، کلیپی، فشارخون و یا بیمارانی که کورتون استفاده می‌کنند بایدتحت درمان قرار گیرند تا چنانچه دچار کروناویروس شدند فوت نکنند، افزود: باید تعداد تست‌ها و نمونه‌گیری‌ها را افزایش داده و هدفمند کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: نباید افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند بخاطر ترس از کرونا در خانه بمانند و به وضعیت حادتری دچار شوند بلکه بایدنسبت به درمان خود از طریق پزشک متخصص اقدام کنند.

ابراهیمی بیان کرد: ضرورت دارد این افراد به هر طریقی پایش شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان با اشاره به اینکه در ستاد کرونای استان توصیه شده تعداد تست‌ها را افزایش و هدفمند انجام دهیم و افرادی که مثبت هستند را قرنطینه کنیم نه اینکه رها شوند، تصریح کرد: ضرورت دارد افراد مثبت را غربالگری کرد و پس از پایش آنها رادر نقاهتگاه‌ها به مدت دو هفته از دیگران جدا و تحت درمان قرار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اعتراضات بنده در ستاد کرونا این بود که درمان بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه‌ها نبود و بصورت آزاد این امر انجام و فرد متحمل ۴۰ میلیون تومان هزینه درمان می‌شد، افزود: خوشبختانه به کمک وزیر و شورای عالی بیمه‌ها تصویب شد که زین پس تمام دارو و درمان بیماران کرونایی و حتی اقلام یکبار مصرف مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه ‌ها قرار گیرد.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر مشکل آنچنانی برای درمان بیماران کرونایی نداریم و به لحاظ دارو نیز محدودیت نداریم.

وی از تلاش مجاهدانه و جهادی کادر درمان و پرستاری که با دستمزد کم به مردم خدمت می‌کنند تقدیر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها