کلیات طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی در نشست علنی امروز پارلمان تصویب شد.
کد خبر: ۱۲۸۳۴۱۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،  کلیات طرح اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور والزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس قرار گرفت و نهایتا وکلای ملت با آن موافقت کردند.
 
بر این اساس، دولت مکلف است به منظور تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به ویژه خانوارهای کم برخورداری از ابتدای شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ بصورت ماهانه، نسبت به تامین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی شده در طرح معیشت خانوار (موضوع ردیف(۳۱) جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور) به تعداد حداقل ۶٠ میلیون نفر، از طریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و دویست هزار ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ششصد هزار ریال برای هر یک از افراد سایر دهک ها اقدام نماید.
 
این اعتبار صرفا برای تامین کالای اساسی و ضروری در نظر گرفته شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی موظفند امکان تخفیف در خرید این کالاها را برای مشمولان فراهم کند.
 
گفتنی است این موافقت با ٢١۵ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ٢۴٩ نماینده حاضر صورت گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید نامه رسان اولادی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
۰
۰
به نظرم نماینده های محترم حاتم بخشی کردند 120 هزارتومان و 60 هزارتومان برای هر فر رقم خیلی بالایی هست.تجدید نظر بفرمایند......... اخه با این تورم و هزینه ها این مبلغ کجای کار رو می گیره پول نون خالیه یک خانوار هم نمی شه

نیازمندی ها