همه می دانند که وضعیت اقتصاد ایران چیست وقتی دلار نباشد بحث صادرات نیز وجود ندارد و تحریم ها برقرار هستند.
کد خبر: ۱۲۸۰۲۴۴

آنچه که کمترین توجه را جلب کرده خروج دلارها از کشور است. کره شمالی همین تحریم های ما را دارد ولی دولت تمام اقتصاد را در دست گرفته و مردم نمی توانند از کشور خارج شوند.

چه کسی پول را از کشور خارج می کند؟ آنچه کمتر مورد توجه مقامات دولتی است خروج پول از کشور است.

پول های بورس در ماه های گذشته به دلار تبدیل شد و مردم را تشویق کردند تا وارد بورس شوند و مردم ماشین و خانه و طلا فروختند و وارد بورس شدند و عده ای دست در جیب مردم کردند و میلیارد میلیارد جمع کردند.

این پول ها کارخانه و تولید نشد و به دلار تبدیل و خارج شد. روش خروج دلار از کشور باید بررسی شود. حواله های ارزی پول ایران را از مملکت خارج می کند.

در 8 ماه گذشته 3900 واحد مسکونی در ترکیه توسط ایرانی ها خریداری شده است. علی رغم اینکه خروج از کشور به مقصد ترکیه وجود نداشت و هواپیمایی نمی رفت ولی خرید صورت گرفته است این یعنی خروج ارز و باید پرسید این پول ها چطور و توسط چه کسی از کشور خارج می شود؟ متاسفانه کمتر به خروج پول از کشور توجه می شود.

واقعیت امر این است چرا پول از کشور خارج می شود و با این پول ها چه خواهند کرد؟ همه می دانند که صادرات نداریم ولی همه حمله می کنند و این ارز برای خارج شدن از کشور است.

یک عامل تحریم ها و یک عامل خروج دلار از کشور و عامل دیگر تبدیل پول نقد به دلار است چون کسانی که پول نقد دارند سعی می کنند به دلار و طلا و سکه تبدیل کنند و اگر تبدیل نکنند قدرت خرید آنها کم می شود. این سه عامل این وضعیت را ایجاد کرده است و شک نکنید که چیزی جز این سه عامل نیست.

اسماعیل غلامی - تحلیلگر مسائل اقتصادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها