«پرسپولیس هیات مدیره می خواهد چکار؟». این جمله را بهروز رهبری فرد می گوید، بازیکن اسبق سرخ ها که اعتقاد دارد تیم تحت هدایت گل محمدی دیگر رقیبی در ایران ندارد.
کد خبر: ۱۲۸۰۱۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، بهروز رهبری فرد در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین عنوان کرد:برای حواشی متعددی که اخیرا برای پرسپولیس پیش آمده واقعا باید متاسف بود. اگر این حواشی الان کنترل ومدیریت نشود مدتی بعد خسارت جبران نشدنی به وجود می آید. فیفا ارگانی نیست که با ریش گرو گذاشتن و یا قول دادن در آن بتوان به اهداف مختلفی رسید. حرف هایی که اینجا در کشورما رایج است در فیفا خریدار ندارد. فیفا هر رایی بدهد به همان عمل می کند و جبران آن واقعا سخت است.

رهبری فرد عنوان کرد: اینجاست که نقش مدیران و مسئولان وزارت ورزش بیشتر معلوم می شود،درواقع هر کسی که پرسپولیس را مال خودش می داند. پرسپولیس خصوصی نیست و مالکی ندارد. مالک این باشگاه دولت است و به همین دلیل وزارت ورزش نقش بسیار مهمی دارد.

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: پرسپولیس بعد از این تعداد بازی سخت و تحمل شرایط طاقت فرسا بالاخره به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. بسیاری از هواداران تیم پرسپولیس مدت هاست به دنبال رسیدن به این فینال هستند و می خواهند بالاخره قهرمانی این تیم را در آسیا ببینند. این برای همه ما خیلی مهم است.

اگر مسئولان وزارت ورزش برای جامعه فوتبال و این هواداران ارزش قائل هستند باید کاری انجام بدهند. آنها باید به هر شکل ممکن سنگ ها را از جلوی پای پرسپولیس بردارند. اینها سنگ های کوچکی هم نیست.

مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران افزود: پرسپولیس اکنون از لحاظ فنی شرایط بسیار خوبی دارد و از سطح بالایی برخوردار است. تصور من این است که هر تیمی از شرق آسیا حریف پرسپولیس در فینال شود قطعا در آن فینال شکست می خورد ولی اگر این داستان حواشی بدهی و محرومیت احتمالی پرسپولیس ادامه داشته باشد این موضوع از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان این تیم تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: اگر حاشیه ها را نادیده بگیرید متوجه می شوید که پرسپولیس راه همواری برای قهرمانی دارد. پرسپولیس تیم کاملی است و به نظر من اکنون دور از دسترس به شمار می رود.

رهبری فرد اذعان داشت: در قضیه بدهی باشگاه پرسپولیس به برانکو نباید احساسی برخورد کرد. اما به این مسئله هم دقت کنید؛ برانکو در ایران برانکو شد. اوهر جای دیگر دنیا هم می رفت نمی توانست تا این اندازه موفق باشد. او در هیچ جایی نمی توانست تا این اندازه محبوبیت به دست بیاورد و یا اینکه این تعداد هوادار به دست بیاورد. او انرژی مثبت زیادی را در ایران به دست آورد. این مربی به غیر از ایران در جایی نمی توانست موفق باشد. باید به آینده کاری خود خوب نگاه کند و متوجه شود بدون کارنامه ای که اینجا از خود بر جای گذاشت نمی توانست جای دیگری کار بگیرد.

وی گفت: برانکو حالا باید به این واقعیات خوب نگاه کند و متوجه شود به غیر از مسائل مالی باید چیزهای دیگری را هم ملاک قرار بدهد. منظورم این نیست که او باید از حق و حقوقش بگذرد اما به هر حال می تواند کمی کوتاه بیاید. وکیل او می توانست شرایط را به طرفی پیش ببرد که منجر به جریمه شدن باشگاه پرسپولیس نشود.

این بازیکن اسبق پرسپولیس تاکید کرد: برانکو هر موفقیتی در فوتبال به دست آورده از پرسپولیس بوده و حالا باید به این باشگاه کمک کند.

رهبری فرد گفت: پرسپولیس هیچ وقت هیات مدیره و  مدیر مشخصی نداشته است. کسانی که به عنوان مدیر و هیات مدیره به این باشگاه آمدند کمک که نکردند هیچ، فقط حاشیه ایجاد کردند. من الان آقای رسول پناه (سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس) را در خیابان ببینم اصلا او را نمی شناسم، قبلی ها را هم نمی شناختم. هیچکدام از این مدیران فقط به باشگاه آمده اند، معروف شده اند، اسم برای خود در کرده اند و رفته اند. این افراد نه کمک مالی به باشگاه کرده اند و نه کمک فنی. آنها می آمدند چای خود را می نوشیدند و یک موز هم برمی داشتند و از باشگاه می رفتند.

مدافع اسبق سرخ ها بیان داشت: به اعتقاد من پرسپولیس باید دست امثال افشین پیروانی، یحیی گل محمدی و ... باشد. فوتبال ایران به خصوص پرسپولیس و استقلال با همین رون تعصبی می شود جمع کرد. ما نیاز به مدیر و هیات مدیره نداریم. اینها نباشند پرسپولیس خیلی بهتر عمل می کند.

وی گفت: مگر زمان پروین ما مدیر و هیات مدیره داشتیم؟ ایشان خودش هم سرمربی بود، هم مدیر و هم همه چیز. بهترین نتایج را هم به دست می آورد. پرسپولیس بدون هیات مدیره بهتر وراحت تر هدایت می شود. الان این افرادی که در هیات مدیره پرسپولیس هستند دلسوز باشگاه محسوب می شوند؟ خیر. دلسوز و متعصب افرادی مثل افشین پیرونی هستند.

وی درباره جدایی بازیکنان پرسپولیس نیز گفت: این دلشوره که آخر فصل برخی از بازیکنان می خواهند بروند وجود داشته است. خیلی ها می گفتند اگر بیرانوند از پرسپولیس بروند این تیم نابود می شود. مگر چنین اتفاقی افتاد؟ زمانی هم که احمدرضا عابدزاده هنوز بازی می کرد می گفتند اگر او از تیم برود کل تیم نابود می شود. این اتفاق رخ داد؟خیر. در تمام تاریخ اسطوره های زیادی از پرسپولیس جدا شدند، عابدزاده، دایی، باقری، مهدوی کیا و چندین بازیکن دیگر.

رهبری فرد یادآور شد: پرسپولیس تیم بزرگی است. اگر مثلا شجاع خلیل زاده از تیم برود جانشین او به بازیکن بهترین نسبت به شجاع تبدیل می شود. پرسپولیس این توانایی را دارد که از بی نام و نشان ترین بازیکنان ستاره بسازد. این تیم هرگز به فرد متکی نبوده. پرسپولیس نام بزرگی دارد و بازیکن بزرگ هم می سازد.

پیشکسوت سرخ ها درباره تفاوت های پرسپولیس یحیی گل محمدی با پرسپولیس برانکو گفت: ابتدا باید بگویم زمانی که یحیی به پرسپولیس آمد همه گفتند که اوادامه تیم کالدرون و برانکو را در دست گرفته. خود من دنبال این بودم که ببینم برای یحیی چه اتفاقی می افتد. نگران این بودم بازیکنانی که کنار هم ساخته شده بودند اگر یکی از آنها بخواهد برود تیم با مشکل مواجه می شود. اما الان حداقل به خود من ثابت شده که این اتفاقات در پرسپولیس رخ نمی دهد.الان تیم بهتر از زمان برانکو بازی می کند و هم بهتر نتیجه می گرفت. تیم یحیی در آسیا هم نتیجه گرفت و هم زیبا بازی کرد. با اینکه پنج، شش بازیکن جدید به این تیم اضافه شده اما جوری بازی می کنند که انگار سال هاست در کنار یکدیگر حضور دارند. این هماهنگی ثمره تلاش کادرفنی است. گل محمدی در زمان کم بهترین تیم را ساخته و به نظر من تیم تحت هدایت او جذاب تر و بهتر از تیم زمان برانکو است.

رهبری فرد در پایان گفت: اگر چارچوب کنونی پرسپولیس حفظ شود این تیم رقیبی در کنار خود نخواهد داشت. با این فوتبالی که از این تیم دیدم فکر نمی کنم تیمی بتواند برای آنها مشکل ساز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها