علیرضا نیکبخت هم که تا دیروز در صف منتقدان استقلال قرار داشت، حالا که هدایت تیم آبی‌پوش به دست محمود فکری افتاده معتقد است بالاخره این تیم رنگ آرامش را به خود می‎بیند. البته او هنوز منتقد است، منتقد مدیریت باشگاه. او مدام می‎گوید پیش‎بینی چنین روزهایی را برای استقلال می‏کرده. ستاره دهه 80 استقلال در گفت‏وگو با جام‏جم حرف‏های تازه‏ای می‏زند.
کد خبر: ۱۲۸۰۰۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، جام جم درگفتگو با علیرضا نیکبخت واحدی درباره اوضاع استقلال نوشت: علیرضا نیکبخت هم که تا دیروز در صف منتقدان استقلال قرار داشت، حالا که هدایت تیم آبی‌پوش به دست محمود فکری افتاده معتقد است بالاخره این تیم رنگ آرامش را به خود می‎بیند. البته او هنوز منتقد است، منتقد مدیریت باشگاه. او مدام می‎گوید پیش‎بینی چنین روزهایی را برای استقلال می‏کرده. ستاره دهه 80 استقلال در گفت‏وگو با جام‏جم حرف‏های تازه‏ای می‏زند.
 
 محمود فکری انتخاب راضی‌کننده‏ای برای استقلال به شمار می‏رود؟
 
بله اما این انتخاب چیزی است که باید یک ماه پیش اتفاق می‏افتاد نه الان. چرا الان باید سرمربی استقلال انتخاب شود؟ تیم نیاز به بدنسازی با حضوری مربی داشت و الان هم زمان کمی تا آغاز لیگ بیستم فرصت مانده است. اما باز هم خوشحال هستیم که این انتخاب بالاخره انجام شد.
 
 کادر فنی تمام استقلالی‏ هم باعث رضایت بسیاری از استقلالی‎ها شده است.
بله. یک کادر فنی استقلالی برای همه خوشحال‎کننده است. امیدوارم چنین شرایطی هم برای مدیریت وجود داشته باشد، یعنی این‌که شاهد حضور افراد استقلالی بر‌مسند مدیریت باشیم تا بیشتر از این ضربه به پیکره تیم وارد نشود.
 
 با توجه به این‌که فرآیند انتخاب سرمربی به کندی پیش رفت استقلال فرصت طلایی تمرینات را از دست داد و به همین دلیل پیش‎بینی می‎شود روزهای بدی در لیگ بیستم در انتظار این تیم باشد. فکر می‎کنید این ادعا صحت داشته باشد؟
 
بله صد‌در‌صد. فکری با مشکل مواجه خواهد شد چون زمان زیادی از دست داده است. از طرفی شما کجای دنیا باشگاه فوتبالی را سراغ دارید که در کمتر از یک سال چهار مدیر عوض کرده باشد؟ اگر این مدیران بد هستند چرا انتخاب می‏شوند و اگر خوب هستند چرا ماندگاری ندارند. من اصلا نمی‏فهمم چرا این شرایط فقط برای استقلال پیش می‏آید.
 
 چقدر از مشکلاتی که استقلال در مدت اخیر داشته متوجه مدیریت این تیم بود؟
 
همه مشکلات فقط و فقط به مدیریت تیم برمی‎گردد. همین اتفاق برای تیم رقیب هم افتاد اما آنها با مدیریت خوب آنها را رفع کردند و حتی تیم را تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رساندند. اگر استقلال از بازیکنانی که جذب کرده بود استفاده می‎کرد به این روز نمی‎افتاد. من دو ماه پیش هم گفتم این آقایی که به عنوان مدیرعامل فقط مصاحبه می‎کند فقط در حال بازارگرمی برای خودش است. این همه بدهی برای استقلال از کجا آمد؟ صیادمنش را فروختند تا بدهی مربیان قبلی را بدهند. پول حاصل از فروش صیادمنش چه شد؟ الان هم مشخص شده که پول به حساب یکی از اعضای هیات‌مدیره رفته است. این شرایط واقعا بد است که چنین مدیرانی داشته باشد و چنین شرایطی به وجود بیاید. استقلال بازیچه نیست و چند میلیون هوادار دارد. این هواداران برای استقلال اشک می‎ریزند. نباید تا این اندازه راحت با روحیه و عواطف مردم بازی شود. چند وقت پیش متوجه شدم مدیرعامل سابق استقلال به تمامی اعضای تیم رقیب تبریک گفته که این موضوع اصلا توجیه‎پذیر نیست. آن آقا اصلا از جنس استقلال نبود.
 
استقلال از فصل نقل‌و‌انتقالات هم عقب افتاده است.
 
بله، همین‏طور است، ولی امیدوارم همین چند بازیکنی هم که جذب کرده‏اند خوب باشند و البته بازیکنان قدیمی هم به عشق استقلال تمدید کنند تا مشکل کمتری پیش بیاید. محمود فکری زمانی که بازیکن استقلال بود یکی از متعصب‏ترین‏ها به شمار می‏رفت و معرفت زیادی دارد. آرزو می‏کنم او بتواند در استقلال نتیجه لازم را بگیرد. او پیش از این در تیم‏های دیگری هم که سرمربی بوده ثابت کرده می‏تواند حاشیه‏ها را جمع کند.
 
 بزرگ‎ترین ضعف استقلال در کدام پست است؟
 
تنها چیزی که می‎توانم بگویم این است که ما از نظر مدیریت مشکل داریم.  باید کسی را در راس باشگاه داشته باشیم که بتواند بازیکن را جذب کند. الان نمی‎دانیم سرنوشت قائدی چه شد  یا علی کریمی چه‌کار می‎خواهد بکند. می‎خواهم بدانم مدیران این تیم چگونه با افتخار عکس‎های تمدید قرارداد با چشمی را منتشر می‎کنند، آن هم وقتی‌که همین بازیکن یک ماه بعد با ام‎صلال قطر قرارداد می‎بندد؟ مدیریت استقلال حل شود بقیه مشکلات هم حل می‎شود.
 
 با توجه به همه این شرایط و این اتفاقات، چه استقلالی در لیگ بیستم باید مورد انتظار باشد؟
 
نمی‎دانم، ولی امیدوارم محمود فکری همان‎قدر که در زمان حضور در استقلال به عنوان بازیکن متعصب بود، الان هم باشد. الان می‎دانیم دست او بسته است و امکان جذب بازیکن ندارد. بهتر است همه کسانی که نسبت به استقلال عرق دارند به او کمک کنند، مانند سیروس دین‌محمدی، صمد مرفاوی، آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده، نظری جویباری و غیره. این افراد برای استقلال دل می‎سوزانند و پیکره این تیم به شمار می‎روند. اگر اتفاقی هم در این خانواده بیفتد همه در پی حل آن هستند و لزومی ندارد برخی برای بزرگ کردن خود آن را جار بزنند. محمود فکری آنقدر قدرت دارد که در این شرایط بد هدایت استقلال را قبول کرده‌است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها