سخنگوی وزارت خارجه ضمن تکذیب خبر ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر ایران به ارمنستان، تصریح کرد: ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از خاکمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.
کد خبر: ۱۲۷۷۷۷۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص برخی ادعاهای مطرح شده رسانه‌ای مبنی بر انتساب دروغ ترانزیت سلاح و ادوات نظامی از مسیر خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان،  تاکید کرد: تردد کامیون و ترانزیت کالاهای متعارف غیرنظامی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، به طور معمول همواره برقرار بوده و کامیون‌های مورد اشاره نیز صرفا در همین چارچوب به فعالیت خود مشغول هستند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن نظارت دقیق و کنترل لازم بر روند جابه‌جایی و ترانزیت کالا به کشورها، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد از خاک کشورمان برای انتقال سلاح و مهمات استفاده شود.
 
لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران در پی درگیری‌های اخیر نظامی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواستار توقف هر چه سریع‌تر این درگیری‌ها شد.
 
در همین زمینه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با همتایان آذری و ارمنی خود به صورت جداگانه تلفنی گفت‌وگو کرد. سعید خطیب‌زاده نیز روز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد:‌اتفاق اصلا خوبی نیفتاده است.وضعیت منطقه بیش از این تحمل این خشونت‌ها را ندارد. ما بلافاصله به دوستان در این دو کشور گفتیم که هر چه زودتر این غائله ختم شود و گفت وگوها آغاز شود برای هر دو طرف بهتر است. فکر می‌کنیم آتش بس فوری، ترک مخاصمات و آغاز گفت‌وگوهای دوجانبه تنها راه‌حل قطعی این موضوع است. سیاست ایران تغییری نکرده و همواره کمک و تسهیل گفت‌وگوها بین دو طرف بوده است و راه‌حل نظامی راه‌‌حل پایدار برای این اختلاف چند دهه‌ای نیست.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت خود در این راستا استفاده می‌کند و با دقت کامل و نزدیکی و با حساسیت در حال پیگیری اتفاقات در منطقه هستیم و به طور مداوم با طرف‌های درگیر در ارتباط هستیم. قطعا به دنبال آتش بس فوری هستیم و ظرفیت خود را در این راستا فعال نگه خواهیم داشت.
 
چندی پیش نیز سفارت ایران در جمهوری آذربایجان ادعاهای مطرح شده مبنی بر ارسال سلاح از روسیه به ارمنستان از طریق ایران را رد کرد و هدف از طرح این ادعاها را بر هم زدن روابط دوستانه بین تهران و باکو خواند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها