نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) اعلام کرد: امکان پذیرش زائرین خارجی در اربعین امسال به هیچ وجه مهیا نیست و طبعاً هرگونه عزیمت زوار از سایر کشورها به کشور عراق در این ایام منتفی است.
کد خبر: ۱۲۷۶۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، در ابتدای این دیدار، ضمن تبریک انتصاب نصیرعبدالمحسن عبدالله به سمت سفیر جدید کشور عراق و آرزوی توفیق برای وی، به اهم اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری باشکوه مراسم اربعین در طول سنوات گذشته پرداخت و در همین راستا از میزبانی مردم و دولت عراق تقدیر کرد.

در ادامه طرفین ضمن ابراز خرسندی از سطح همکاریهای دوجانبه سیاسی و اقتصادی و ... از شیوع بیماری کرونا که موجبات عدم امکان ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) شده ابراز تاسف کردند.

سفیر عراق در ایران در همین راستا اظهار کرد:علیرغم تمایل هر دو کشور پیرامون برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) به دلیل شیوع بیماری کرونا، عملاً عدم پذیرش زائرین دیگر کشورها برای انجام مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق قطعی بوده و امکان پذیرش زائرین خارجی به هیچ وجه مهیا نیست و طبعاً هرگونه عزیمت زوار از سایر کشورها به کشور عراق در ایام اربعین سالجاری منتفی است.

نصیرعبدالمحسن عبدالله همچنین تصریح کرد: سیر جدیدی از شیوع ویروس کرونا در عراق شایع شده و بر همین اساس فعلا مدیریت بیماری کرونا به ستاد عالی سلامت و بهداشت در کشور عراق با مسئولیت وزارت بهداشت آن کشور محول شده است.

وی افزود: تصمیم در خصوص نحوه برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری در این ستاد اتخاذ شده که توسط وزیر بهداشت عراق نیز رسانه ای شده است و نظر نهایی به جهت حفظ سلامت زوار عراقی و همچنین زوار سایر کشورها عدم پذیرش زائر از سایر کشورها است.

در ادامه این گفتگو نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر جمهوری عراق در ایران درخصوص کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر صدور ویزا برای زوار کشورهای دیگر از قبیل پاکستان، افغانستان، آذربایجان و...، اظهار کرد: موضوع حضور زائرین کلیه کشورهای خارجی از دستور کار دولت عراق خارج و عملاً حضور زائران سایر کشورها در ایام اربعین در کشور عراق کاملاً منتفی است.

در پایان این دیدار، طرفین ضمن تقدیر از سطح همکاری های دوجانبه در سنوات گذشته پیرامون راهپیمایی بزرگ اربعین اظهار امیدواری کردند که با رفع بیماری کرونا در سال های آتی شاهد حضور گسترده تر زوار سایر کشورها در این مراسم معنوی باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها