وزیر بهداشت عراق اعلام کرد که با توجه به شرایط همه‌گیری «ویروس کرونا» در ایام اربعین، به هیچ زائر خارجی اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۶۵۷۸

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، «حسن التمیمی» امروز (یکشنبه) در نشست مطبوعاتی گفت: کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق تصمیم گرفت که در روزهای آینده هیچ مسافر خارجی به جز هیات‌های دیپلماتیک را به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشورهای همسایه و منطقه نپذیرد.

وی افزود: به سبب موج جدید کرونا در کشورهای همسایه، نگرانی‌هایی نسبت به امنیت بهداشتی در عراق وجود دارد و این راهکارهای مبارزه با ویروس را مورد تهدید قرار داده است.

وزیر بهداشت عراق بیان کرد: با کشورهای منطقه نظیر سوریه، ایران، اردن، پاکستان و کویت برای تبادل تجربه در مبارزه با کرونا ارتباط برقرار کرده‌ایم.

کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در نشست دیروز اعلام کرد که در نتیجه شیوع و افزایش ویروس کرونا و در راستای سلامت زائران، عراق پذیرای هیچ زائری در مراسم اربعین امسال نخواهد بود.

مقام‌های دولت عراق در هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که به دلیل بحران شیوع کرونا و در راستای حفظ سلامت زائران خارجی، اربعین مرزهای این کشور بسته شده است.

از سوی دیگر آمارهای رسمی نشان می‌دهد که عراق از ماه گذشته تاکنون همچنان با جهش مبتلایان به کرونا مواجه است و روزانه حدود چهار هزار و ۵۰۰ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در این کشور ثبت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها