آمار کرونا هر روز رکوردهای جدیدی را جابجا می کند. در همین حال تعداد درگذشتگان کرونایی هم افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۳۸

به گزارش جام جم آنلاین ، جهان هنوز به شدت تحت تاثیر غوغای کرونا است، کرونایی که به گفته کارشناسان مختلف تا سال 2023 ناپدید نخواهد شد.

آنچه که در ادامه می آید مروری کوتاه و چند خطی بر مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در سراسر جهان است که در رسانه های مختلف خبری درج شده:

*قرنطینه سراسری به منظور جلوگیری از موج دوم ویروس کرونا از امروز در انگلستان اعمال می شود. به همین دلیل مردم شهرهای مختلف با اطلاع از این موضوع تا توانستند تفریح کردند و آخرین روز آزادی خود تا قبل از پایان قرنطینه سراسری را جشن گرفتند.

*کارشناسان و اپیدمیولوژیست ها پیش بینی می کنند موج دوم ویروس کرونا نسبت به موج اول تعداد قربانیان کمتری داشته باشد. البته در جریان ابتلاهای جدید تعداد افراد جوان مبتلا به این ویروس خیلی بیشتر شده است.

*اخبار در رابطه با ویروس کرونا در انگلستان بیشتر است. افرادی که متوجه شوند همسایه آنها جشن گرفته و دورهمی های تجمع آمیز دارند می توانند به سرعت با پلیس تماس بگیرند.

*محققان دانشگاه تگزاس بار دیگر تاکید کردند که شیلد هرگز جای ماسک را نمی گیرد و نباید به هیچ عنوان جانشین ماسک شود.

*پیش بینی می شود مراسم کریسمس 2021 در اکثر کشورهای جهان ملغی شود.

*موج دوم ویروس کرونا در کشور اتریش آغاز شده است. این کشور 33 هزار و 159 مبتلا و 756 مورد فوتی دارد.

*در شبانه روز گذشته بیش از 217 تن در کشور مکزیک به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

*راهول گاندی ، سیاستمدار مخالف دولت برجسته هند ، نخست وزیر نارندرا مودی را متهم کرده است موفق به مقابله با شیوع کرونا در این کشور نشده است. او به مردم هند گفت: "خود را نجات دهند".

نماینده حزب مخالف کنگره ملی هند در توییتر نوشت: "موارد ویروس کرونا در این هفته از پنج میلیون و موارد فعال بیمار از یک میلیون  مورد عبور خواهد کرد."

*وزیر امور داخلی استرالیا ، پیتر داتون ، به روزنامه نگاران خارجی هشدار داد که اگر "دیدگاه تحریف شده" در مورد شیوع ویروس کرونا در این کشور داشته باشند ، ممکن است در مورد آنها تحقیق شود. در همین حال ، پلیس در ویکتوریا اعتراضات مردمی نسبت به قرنطینه سراسری را گاه با خشونت پاسخ می دهد.

*با پیش بینی خطرات بیشتر برای اقتصاد روسیه در پی پاندمیک ویروس ، تنظیم کننده مالی این کشور هشدار داد که موج جدیدی از کرونا ممکن است منجر به کاهش قیمت نفت و انقباض اقتصادی عمیق تر شود.

*کارشناسان اقتصادی آمریکایی هشدار می دهند که ادامه پاندمیک کرونایی منجر به فقیر شدن 176 میلیون نفر از جمعیت کره زمین خواهد شد.

*روسیه ، اولین آزمایش واکسن کرونا ویروس ثبت شده در جهان را به تمام نقاط قلمرو وسیع خود ارسال کرده است.

*صدها نفر از ملبورنی ها هشدارهای شدید پلیس را نادیده گرفتند و در یک راهپیمایی بر علیه قرنطینه شرکت کردند و درگیری های شدید بین آنها و پلیس ملبورن درگرفت.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها