نیروهای امنیتی عراق روز چهارشنبه در عملیات اطلاعاتی مفتی گروه تروریستی داعش را استان شمالی «کرکوک» به دام انداختند.
کد خبر: ۱۲۷۵۶۷۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، منابع عراقی بدون اشاره به نام این تروریست اعلام کردند که وی مفتی دفتر موسوم به دادگستری و شکایات بخش «العباسی» در استان کرکوک بود.

خبرگزاری المعلومه در این باره نوشت که این فرد در پی رصد مستمر و بهره گیری از منابع اطلاعاتی با همکاری پلیس فدرال توسط سازمان اطلاعات وزارت کشور در منطقه «الحریه» استان کرکوک دستگیر شد.

این تروریست در زمان اشغال و اوج فعالیت داعش در دفتر به اصطلاح دادگستری و رسیدگی به شکایات منطقه العباسی کرکوک کار می کرد.

وی که از یک خانواده داعشی و دارای دو برادر تروریست است، در عملیات نظامی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی عراق نیز مشارکت کرده است.

در همین راستا، شنبه گذشته ۲۴ تروریست داعشی در عملیات اطلاعاتی نیروی عراقی در استان نینوا (شمال عراق) دستگیر شدند.

این ترویست ها که پنج تن از آنها از مقام داعش بودند در زمان اشغال استان نینوا در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در واحدهای رزمی، پشتیبانی و پدافند هوایی به عنوان سرباز و نیروی امنیتی کار می کردند.

دوشنبه هفته گذشته هم اداره اطلاعات وزارت کشور عراق از دستگیری ۱۲ تروریست داعشی به همراه سلاح، مهمات و مواد منفجره در استان الانبار واقع در غرب این کشور خبر داد.

دستگیرشدگان در زمان کنترل گروه های تروریستی بر استان الانبار، در رده نیروی امنیتی، سرباز و مسؤول آموزش اردوگاه های داعش در دولت های خودخوانده «فلوجه، الانبار و فرات» کار می کردند.

استان های کرکوک، نینوا، الانبار، دیاله و صلاح الدین در شمال و غرب عراق از مراکز اصلی فعالیت هسته های خفته و بقایای گروه تروریستی داعش به شمار می روند.

اواخر مرداد گذشته نیز نیروهای عراقی اعضای یک گروه بزرگ نفوذی داعش در نوار مرزی این کشور و سوریه را دستگیر کردند.

این گروه ۳۱ نفره از تروریست ها در حال ورود به عراق در مرز سوریه دستگیر شدند.

عناصر داعش که از اردیبهشت گذشته به تحرکات تروریستی در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق پس از شکست سال ۲۰۱۷ به طرز بی سابقه ای شدت بخشیده اند، در این مدت ده ها عملیات کور در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، الانبار و کرکوک انجام داده اند.

داعش در این رشته عملیات که بیشتر شبانگاه و با استفاده از تاریکی هوا انجام می شود، افزون بر هدف قراردادن شهروندان غیرنظامی و نیروهای امنیتی به تخریب زیرساخت های عراق نیز روی آورده است.

ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی که هفته هاست سخت درگیر تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار هستند، همچنان به عملیات خود علیه این گروه ادامه می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها