همه سرگیجه گرفته اند. آنقدر طلب سنگین است که حتی نمی توان میزان دقیق آن را محاسبه کرد. یک روزنامه ورزشی این طلب را 179 میلیارد تومان ارزیابی می کند و آن یکی 165 میلیارد تومان. اما مبلغ هر چه باشد پرداخت آن کاملا از توان فوتبال ایران خارج است.
کد خبر: ۱۲۷۳۹۳۷

به گزارش جام جم آنلاین ، روز گذشته فیفا حکم خود در رابطه با شکایت ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران از فدراسیون فوتبال ایران بابت دریافت مطالباتش را صادر کرد؛ پرداخت شش میلیون و 449 هزار یورو. رقمی بسیار سنگین و اعجاب آور آن هم برای بی مصرف ترین مربی تاریخ فوتبال ایران که ره‌آورد حضورش در ایران دو باخت به بحرین و عراق و دور شدن از جام جهانی قطر بود. اما این مربی زیاده خواه با نهایت سوء استفاده از ناآگاهی افرادی که با او قرارداد بستند بندهایی بسیار عجیب و شگفت آور در قرارداد خود گنجاند تا جای هیچ فراری برای مسئولان فدراسیون فوتبال ایران باقی نگذارد. از حق فسخ یک طرفه گرفته تا گرفتن غرامت در هر شرایطی و از پاداش های سنگین و دیگر جزئیات مربوط به این قرارداد که باز هم مثل همیشه یادآور یک کلمه برای ایران است؛ «قرارداد ترکمنچای».

از روز گذشته حالا یک سوال هم به وجود آمده است؛ این مبلغ سنگین و حیرت آور چطور و از چه منابعی قرار است به بی مصرف ترین و حریص ترین سرمربی تاریخ فوتبال ایران پرداخت شود؟

نخستین مورد این است که این مبلغ باید از طریق بیت المال پرداخت شود و شکی در آن نیست. موضوعی که قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس به شدت به آن حمله کرد و در گفت و گوی که با یکی از خبرگزاری ها انجام داده تاکید کرده خسارت شش میلیون و 449 هزار یورویی را کسانی باید به ویلموتس بدهند که با او قرارداد بستند. قاضی زاده هاشمی همچنین گفته که تمام اموال افرادی که با ویلموتس قرارداد بستند باید مصادره شود.

اما خوب می دانیم که مصادره اموال افرادی که مسبب امضای قرارداد با ویلموتس هستند افسانه ای بیش نیست و احتمال تبدیل شدن آن به واقعیت یک در هزار است.

یک منبع آگاه به ما گفت اما یک راه حل برای رفع بخش کوچکی از این بدهی سنگین وجود دارد؛ شرکتی مستقر در آلمان که گویا قراردادهایی با فدراسیون فوتبال ایران دارد و بخشی از مبلغ قرارداد را تقبل می کند. جزئیات این خبر مشخص نیست و اینکه قرار است بر اساس چه توافقی بخشی از خسارت را پرداخت کند مشخص نیست. و اینکه در صورت پرداخت بخشی از خسارت این شرکت آلمانی چه انتظاری از فدراسیون فوتبال ایران خواهد داشت؟

در رابطه با پرداخت بدهی سنگین به ویلموتس احتمالات دیگری هم وجود دارد، یک احتمال مربوط می شود به پرداخت قسطی بدهی. که البته این هم فرقی ندارد چون بالاخره قرار است سنگین ترین پولی که در تاریخ فوتبال ایران جابجا شده تا ذره آخر پرداخت شود حالا چه به صورت قسطی و چه به صورت یکجا.

اما پرونده ویلموتس قرار نیست به خسارت شش میلیون و 449 هزار یورویی ختم شود. دستیاران او هم هستند، دستیارانی که روی هم دو میلیون یورو از فدراسیون فوتبال ایران طلب دارند و در بلوای صدور حکم فیفا این دو میلیون یورو از روز گذشته چندان به چشم نیامده است.

حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت پرونده شکایت ویلموتس و دستیارانش از فدراسیون فوتبال در نهایت چه خواهد شد.

هر چند ایران این شانس را دارد تا به دادگاه حکمیت ورزشی شکایت ببرد اما بعید است از آنجا هم بتواند نتیجه ای به دست بیاورد.

این جریمه سنگین فدراسیون فوتبال ایران را رسما ورشکست می کند و آینده تیم های ملی فوتبال ایران نیز به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
۰
۰
مثل همیشه از جیب ملت بدبختی که نون شب ندارن شکمشون رو سیر کنن .

نیازمندی ها