یک روزنامه‌نگار فرانسوی به نقل از یک منبع که در نشست‌های روز گذشته رئیس‌جمهور فرانسه در بیروت حضور داشت، گزارش داد که او برخی مقامات لبنانی را به تحریم تهدید کرده است.
کد خبر: ۱۲۷۳۱۳۲

به گزارش جام جم آنلاین ، فارس نوشت:  «جورج مالبورنو» روزنامه‌نگار فرانسوی به نقل یک منبع حاضر در نشست‌های روز گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در بیروت خبر داد که او برخی مقامات لبنانی را تهدید به تحریم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه المیادین این منبع در این خصوص گفت که ماکرون «تهدید کرد در صورتی که اصلاحات اجرایی نشوند، برخی مقامات را تحریم می‌کند».

مالبورنو همچنین به نقل از این منبع که در نشست ماکرون با گروه‌های «۱۴ مارس» حاضر شده بود، گزارش داد که ماکرون در این نشست گفته «تمام شما پول گرفتید خودتان این را می‌دانید و من هم این را می‌دانم».

رئیس‌جمهور فرانسه ظهر روز گذشته وارد بیروت شد و پس از بازدید از مناطق خسارت‌ دیده در پی انفجار بندر بیروت، با مقامات لبنانی از جمله «میشل عون» رئیس‌جمهور، «حسان دیاب» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس‌ پارلمان لبنان دیدار کرد.

ماکرون که به گفته بسیاری از تحلیلگران همچنان لبنان را مستعمره کشور خود می‌داند، روز گذشته در بازدید از مناطق یادشده با جمعی مواجه شد و به آنها گفت که از «ابتکاری سیاسی» رونمایی خواهد کرد.

او همچنین در اظهاراتی عجیب و دیکته‌وار گفت که باید بر فرهنگ و آزادی بیان جوانان لبنانی تمرکز کرد و تأکید کرد که به صورت شفاف تلاش خواهد کرد کمک‌ها بشردوستانه به دست مردم آسیب دیده و مؤسسات غیر دولتی برسد 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها