جزییات برگزاری نمایشگاه کتاب پکن ۲۰۲۰ با حضورکوبا به عنوان کشور مهمان، به صورت آنلاین اعلام شد.
کد خبر: ۱۲۷۱۸۱۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، نمایشگاه کتاب بین‌المللی پکن بالاخره به صورت عمومی به انتظار مردم پاسخ داد و اعلام کرد مراسم امسال به خاطر پاندمی کووید -۱۹ به صورت آنلاین برگزار می‌شود. نمایشگاه کار خود را از روز بیست‌وششم آگوست آغاز می‌کند.
 
نمایشگاه که امسال Smart BIBF 2020 (نمایشگاه هوشمند) نامیده شده، در بیانیه‌ای گفت رخداد امسال «منابع آنلاین غنی فراهم می‌کند تا ناشران شانس برگزاری نمایشگاه‌ها، شبکه‌سازی و مذاکره مجازی را داشته باشند». این منابع به مدت یک سال در دسترس خواهند بود.
 
ثبت نام برای شرکت در این نمایشگاه به صورت رایگان انجام می‌شود تا مشارکت در آن افزایش پیدا کند، اما غرفه‌داران می‌توانند از خدمات ویژه پولی هم بهره ببرند تا «بتوانند به مخاطبان خود یک تجربه کامل و غنی ارایه بدهند».
 
پلتفرم این نمایشگاه اجازه برگزاری رخدادهای حرفه‌ای را به غرفه‌داران می‌دهد و فرصت‌های شبکه‌سازی فراهم می‌کند و همچنین یک مرکز حقوق رسمی راه‌اندازی می‌کند تا دسترسی بین‌المللی افزایش پیدا کند. یک «لینک حقوق هوشمند» جدید خدمات هماهنگ‌سازی آنلاین ارایه می‌کند و از غرفه‌داران دعوت می‌کند کاتالوگ‌های خود را آپلود کنند، محتواها و ویدیوهای‌شان را به نمایش بگذارند و با دعوت‌های تک‌کلیکی کتاب معرفی کنند. این خدمات تا روز سی‌ویکم دسامبر ۲۰۲۰ رایگان خواهند بود.
 
همچنین بخش «یادگیری هوشمند» نمایشگاه شامل کنفرانس‌های آنلاین با سخنرانان متخصص و برگزاری مسترکلس‌های ویژه می‌شود. در این مسترکلس‌ها که لایو استریم می‌شوند، جدیدترین روندهای صنعت نشر و مطالعه‌های بین‌المللی بررسی می‌شوند.
 
مهمان ویژه امسال که کوبا است، یک برنامه کامل از فعالیت‌های آنلاین ارایه می‌کند که بر فرهنگ این کشور تمرکز دارند.
 
لینگ لین مدیر نمایشگاه کتاب پکن گفت: «ما تصمیم گرفتیم این وضعیت سخت را تبدیل به فرصتی مثبت برای ارتباط برقرار کردن با غرفه‌داران از طریق خلق کردن یک نمایشگاه کتاب هوشمند بکنیم تا بتوانیم همچنین به ناشران یک نمایشگاه کامل ارایه بدهیم و مخاطبان یک پلتفرم جهانی داشته باشند».
 
او اضافه کرد: «از تمام افرادی که تا به حال شانس بازدید از نمایشگاه کتاب پکن را نداشته‌اند یا در آن غرفه نداشته‌اند می‌خواهیم به آن سر زنند و همچنین به بازدیدکنندگان، غرفه‌داران و دوستان قدیمی از سراسر جهان خوش‌آمد می‌گوییم».
 
سال گذشته بیش از ۲۶۰۰ ناشر که نماینده ۹۵ کشور و منطقه بودند در نمایشگاه کتاب پکن شرکت کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها