سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که طی یک سال آینده موارد ابتلا به ویروس کرونا در قاره آفریقا افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۱۲۶۶۶۵۱

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می‌کند که موارد ابتلا به کرونا در آفریقا به یک چهارم میلیارد نفر برسد.

نتایج تحقیقات جدید پیش بینی می‌کند که حدود یک چهارم میلیارد موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۴۷ کشور آفریقایی طی یک سال آینده رخ خواهد داد.

روزنامه گاردین در گزارشی آورده است که نموداری که دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده، نشان می‌دهد که میزان انتقال ویروس کرونا در قاره آفریقا به نسبت نقاط دیگر جهان کمتر بوده و شمار تلفات کرونا در این قاره به ۱۹۰ هزار مورد خواهد رسید.

این در حالی است که محققان هشدار دادند که افزایش بستری بیماران کرونا در بیمارستان‌های کشور‌های آفریقایی و تاثیر جدی آن بر سایر خدمات پزشکی از جمله واکسیناسیون و زایمان خدمات درمانی را به زانو درخواهد آورد.

نمودار ارزیابی پیش بینی می‌کند که حدود یک چهارم (۲۲ درصد) از یک میلیارد نفر در کشور‌های آفریقایی در نخستین سال شیوع اپیدمی کرونا آلوده خواهند شد.

همچنین احتمال می‌رود که ویروس کووید ۱۹ برای مدت طولانی یعنی احتمالاً چندین سال ادامه پیدا کند.

به گفته محققان، جوان بودن جمعیت کشور‌های آفریقایی در مقایسه با سایر کشور‌ها باعث شده تا میزان انتقال ویروس پایین‌تر باشد.

گزارش کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در آفریقا که در اواسط ماه آوریل منتشر شد، میزان بیشتری از موارد ابتلا و تلفات در قاره آفریقا را پیش بینی کرده که گفته می‌شود ۱.۲ میلیارد ابتلا و ۳.۳ میلیون تلفات کرونا باشد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که کشور‌های آفریقایی به دلیل آنکه نمی‌توانند موارد ابتلا را شناسایی کنند در نتیجه موارد کمتری گزارش می‌شود.

آمار‌ها نشان می‌دهند که ۵۲ کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر مبتلا و ۲ هزار و ۵۵۱ مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها