توقعات سرمربی کروات روزبه‌روز بیشتر می‌‎شود

خواسته‌‎های لاکچری برانکو!

زیر و روی چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس؛

هیولای چهارم

برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران یک تیم قرار است برای چهارمین بار پیاپی قهرمانی را جشن بگیرد. البته اگر بخواهید از این لحاظ حساب کنید سرخ های پایتخت زمانی رکورددار شدند که سومین قهرمانی پیاپی خود را در سال 98 جشن گرفتند چون پیش از آن هرگز تیمی قهرمانی خود را تکرار نکرده بود، حتی سپاهان.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۳۵

به گزارش جام جم آنلاین ، پرسپولیس با توشه سه قهرمانی پیاپی و دو قهرمانی دیگر در سال های 87 و 81 لیگ را آغاز کرد، تیمی که در فوتبال ایران بعد از چند قهرمانی با شکوه با برانکو دیگر هیولا شده است.  

سناریویی که از سوی رسانه ها برای پرسپولیس در لیگ نوزدهم نوشته شد چنین بود: پرسپولیس بدون برانکو دیگر قدرت گذشته را ندارد و بالا رفتن سن برخی از بازیکنان این تیم نظیر جلال حسینی دلیل محکمی بر این است که سرخ ها این فصل دیگر قافیه را به رقیبان سرسختی مثل استقلال و سپاهان و تراکتور واگذار می کنند. حتی نظرات کارشناسانه ابتدای لیگ حاکی از آن بود که پرسپولیس در نهایت چهارم یا پنجم می شود و هرگز نمی تواند روال درخشان سه فصل گذشته را تکرار کند.

جان گرفتن استقلال با استراماچونی از یک سو و نوسان سرخ ها در ابتدای لیگ نوزدهم از لحاظ کیفیت بازی (نه نتیجه گیری) مزید بر علت شد تا شاگردان کالدرون (سرمربی سابق پرسپولیس) محکوم به ناکامی در لیگ نوزدهم شوند. اما این سناریو هرگز به حقیقت نپیوست و دوباره هیولای لیگ معادلات را به هم ریخت.

اکنون که چیز زیادی تا پایان لیگ باقی نمانده پرسپولیس با اقتدار و 10 امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم در صدر است و مگر اینکه یک معجزه اتفاق بیفتد تا به قهرمانی لیگ برتر نرسد.

اما حالا که بحث مختومه شدن لیگ و اعلام نام پرسپولیس به عنوان قهرمان مطرح شده بد نیست نگاهی به برخی از آمارهای ثبت شده از سوی صدرنشین داشته باشیم.

*پرسپولیس با 47 امتیاز، 10 بار از تیم دوم جدول یعنی سپاهان 37 امتیازی جلوتر است.

*سرخ پوشان پایتخت بیشتر از هر تیم دیگری تا اینجا برد کسب کرده اند؛ 15 پیروزی در 21 مسابقه.

*قهرمان فصل گذشته لیگ کمترین تعداد مساوی را هم ثبت کرده است. این تیم فقط دو بار تا اینجای لیگ مساوی کرده است.

*اما در زمینه باخت پرسپولیس رکورددار نیست. هر چند پرسپولیس صدرنشین است اما نسبت به سپاهان باخت های بیشتری دارد. زردپوشان اصفهانی دو باخت دارند و استقلال و پرسپولیس هر کدام با چهار باخت کمترین میزان ممکن شکست را ثبت کرده اند.

*پرسپولیس صدرنشین دومین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. استقلال با 39 گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارد و پرسپولیس با 35 گل زده دوم است.

*بهترین خط دفاع لیگ باز هم به پرسپولیس می رسد. این تیم فقط 10 گل خورده. نزدیک ترین رقیب پرسپولیس برای کسب عنوان بهترین دفاع لیگ تیم فولاد است که 12 گل دریافت کرده.

*بهترین تفاضل گل هم به پرسپولیس تعلق می گیرد آن هم با عدد 21.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
۰
۰
هیولای پوشالی زنده شد به قیمت نابودی رقبا.
KOOKi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
۰
۰
ایشالا قهرمانیع 4 که هیچی 5 میکنیم. بع امید پیروزی

نیازمندی ها