مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در اغلب مناطق کشور بارش باران و در برخی استان‌ها بارش تگرگ پیش‌بینی شده است، گفت: ضرورت دارد مردم از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند، ضمن آنکه مدیریت آب سدها و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی در دستورکار باشد.
کد خبر: ۱۲۶۵۲۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد داریم، همچنین در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز همچنین در نوار شمالی کشور بارش باران و رعد و برق ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه 10 اردیبهشت در غرب کشور و همچنین شمال‌شرق بارش باران، رعد و برق و رگبار باران به همراه وزش باد پیش‌بینی شده است که شدت بارش‌ها فردا در استان‌های همدان، زنجان، قزوین و شرق کرمانشاه است. در این مناطق پدیده تگرگ دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت:‌ روز پنج‌شنبه 10 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور غیر از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، لرستان، فارس، استان مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، شمال کرمان و شمال یزد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌سامانه بارشی مذکور روز جمعه 12 اردیبهشت در شمال کشور و شمال‌شرق فعال خواهد بود و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی گفت:‌ روز شنبه 13 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود که موجب بارش در غرب و سپس مرکز و شرق کشور خواهد شد و روز یکشنبه 14 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب‌شرق بارش خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش‌ها روز یکشنبه 14 اردیبهشت در غرب و جنوب‌غرب خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان گفت:‌ امروز در تهران آسمان نیمه‌ابری و جهت باد شمال‌‌غربی است. نم نسبی امروز در پایتخت 32 درصد، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و سرعت باد 25 کیلومتر بر ساعت است.

وی همچنین بیان کرد:‌ از روز آینده رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و رخداد تگرگ در استان‌های قزوین، زنجان، همدان، شمال استان مرکزی، کردستان و شمال کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز در استان‌های خر اسان شمالی، خراسان رضوی، فارس،‌ کرمان، یزد، لرستان، خوزستان و در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه در این مناطق محتمل است که توصیه می‌شود از توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها خودداری شود. مدیریت آب سدها در دستور کار باشد و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی دنبال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها