طی یک هفته اخیر، بقایای گروه تروریستی داعش با سوء‌استفاده از تنش‌های سیاسی جاری در عراق، بر شمار حملات تروریستی خود در استان دیالی عراق افزوده‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۵۲۱۳

به گزارش جام جم انلاین از خبرگزاری فارس، استان دیالی عراق که دیروز شاهد عملیات گسترده نظامی علیه تروریست‌های داعش در منطقه استراتژیک «حاوی العظیم» در غرب این استان بود، شاهد دو حمله تروریستی بقایای این گروه تروریستی بود که به زخمی شدن یک نیروی امنیتی و قطع برق یک روستا منجر شد.

به اعتقاد کارشناسان، هسته‌های خاموش داعش که در پی تشدید فشارها بر آمریکا مبنی بر خروج از عراق، از سوی واشنگتن چراغ سبز دریافت کرده‌اند تا به نوعی ابقای نیروهای آمریکایی در عراق را توجیه کنند، تمام تلاش خود را بر روی انجام حملات پراکنده تروریستی متمرکز کرده‌اند.

دیروز، «غانم العیفان» عضو شورای استانداری الانبار عراق و از فرماندهان سازمان الحشد العشائری از تحرکات مشکوک بقایای داعش در استان‌های الانبار و کرکوک و مثلث دیالی و صلاح الدین خبر داد و با هشدار درباره فعالیت هسته‌های خاموش داعش در این مناطق گفت: تهدیدهای داعش نگرانی زیادی در معادله امنیتی کشور به وجود نمی آورد اما عملا، بقای این هسته‌های خاموش و بقایای داعش و عدم حل و فصل این معضل، تاثیراتی منفی برای وضعیت امنیتی کشور به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از گروه رسانه‌ای امنیتی عراق، نوشت: نیمه شب گذشته (۲۷ آوریل)، شماری از نیروهای گروه تروریستی داعش با استفاده از آر پی جی، یک ترانسفورماتور برق را در روستای «الکبه» واقع در ناحیه «العباره» در شهر«بعقوبه» مرکز استان دیالی را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، این حمله تروریستی به قطع برق این منطقه منجر شد و پس از آن، تک تیراندازان داعش شروع به تیراندازی کردند که به زخمی شدن یکی از نیروهای هنگ هشتم فوق‌العاده پلیس منجر شد.

«شاکر التمیمی» مدیر ناحیه العباره (واقع در ۱۴ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: نیروهای فوق‌العاده پلیس دیالی حمله داعش به یک ایستگاه امنیتی در روستای الکبه را مهار کردند و تنها یکی از نیروهای عراقی زخمی شد. اما در ادامه، عملیات گسترده گشت‌زنی برای یافتن عاملان این حمله تروریستی آغاز شد و در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است.

این حمله تروریستی در حالی انجام شد که دیروز، فرماندهی پلیس استان دیالی عراق، از آغاز یک عملیات نظامی گسترده در منطقه راهبردی «حاوی العظیم» واقع در شمال این استان خبر داده بود.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی عراق نوشت: نیروهای تیپ اول در سازمان الحشد الشعبی، شب گذشته از حمله عناصر داعش به منطقه «نفط خانه» در این استان خبر دادند و طی بیانیه‌ای اعلام کردند: نیروهای تیپ نخست این سازمان، مورد حمله تروریست‌های داعش قرار گرفتند اما موفق شدند این حمله را مهار کنند. جزئیات بیشتر به زودی اعلام می‌شود.

سه‌شنبه پیش نیز در پی انفجار یک بمب علیه نیروهای لشکر پنجم پیاده نظام در روستای «ام الحنطه» در ناحیه الاصلاح از توابع استان دیالی در شرق عراق، دو نیروی داعشی زخمی شده بودند.

هفته پیش در این استان، یک نیروی پلیس نیز با تیر مستقیم یک تک‌تیرانداز داعشی در مرکز استان دیالی کشته شده بود.

نیمه‌های هفته گذشته، شماری از عناصر داعش به یک نقطه امنیتی در استان دیدالی حمله کردند که به زخمی شدن یک نیروی امنیتی عراق منجر شد.

استان دیالی در شرق عراق، در ۱۸ آوریل نیز شاهد انفجار یک بمب در روستای «خرنابات» در ناحیه العباره بود که به زخمی شدن یک شهروند عراقی منجر شد.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷، آزادی کلیه اراضی خود از دست داعش را اعلام کرد و پس از نبردی که سه سال و نیم طول کشید، داعش را که دو سوم عراق را اشغال کرده بود، از کشور اخراج کرد اما هنوز بقایای داعش در مناطق مختلف این کشور عملیات‌های پراکنده‌ای انجام می‌دهند.

هر بار با تشدید اختلافات و ناهمگونی سیاسی در این کشور، این تروریست‌ها از مخفی‌گاه‌های خود خارج می‌شوند و با انجام حملات تروریستی پراکنده تلاش می‌کنند امنیت عراق را متزلزل کنند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها