فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به بازگشایی پاساژها و مراکز خرید از روز دوشنبه و افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، بر ضرورت توجه بیشتر به رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به داخل منازل تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۶۴۳۶۵

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، دکتر علیرضا زالی در باره وضعیت کرونا در تهران اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته در بخش های عادی بیمارستانها ۳۷۴ مورد و در بخش مراقبتهای ویژه ۱۰۵ مورد بستری جدید انجام شده است.

وی با بیان اینکه به طور کلی حدود ۲ درصد بستری ها در بخش مراقبت های ویژه رشد داشته است، افزود: ۷۵۲ بیمار هم در این مدت ترخیص شده اند و کماکان تعداد افرادی که در بخش های ویژه و بخش های عادی بستری می شوند با یک شیب نسبتا ملایم در حال افزایش است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران بستری در بخش های عادی در بیمارستان های تهران را در مقایسه با روزهای قبل حدود منفی چهار درصد عنوان کرد و گفت: اما تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه در مقایسه با روزهای قبل دو درصد رشد داشته است.

زالی درباره وضعیت اپیدمی با بازگشایی پاساژها از روز اول اردیبهشت ماه توضیح داد: نکته حائز اهمیت در این باره ترددهای بیش از گذشته مردم در سطح شهر به ویژه با وسایل حمل و نقل عمومی است که امکان تماس را افزایش می‌دهد و با توجه به اینکه با گذشت زمان تعداد بیشتری از مردم به این ویروس مبتلا شده‌اند، بر تعداد ناقلین ویروس افزوده شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه رعایت پروتکل هایی که اعلام کرده‌ایم می تواند بسیار راهگشا باشد و باید تلاش شود همه افراد به ویژه کسانی که در منزل از افراد پرخطر نگهداری می کنند هنگام بازگشت بیماری را به درون منزل منتقل نکنند.

زالی تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم که اکنون با توجه به شرایط اپیدمیولوژی، هر فرد مبتلا در جامعه بین یک تا سه نفر را گرفتار کند، اما طبق یافته‌های آماری متوسط این میزان حدود یک نفر است و تا زمانی که این عدد وجود داشته باشد کماکان نسبت به بستن زنجیره بیولوژیک ویروس در ارتباطات اجتماعی باید سختگیرانه ترعمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها