ژاپن در صدر آمار جان باختگان کرونایی جهان
جدیدترین آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا در جهان

ژاپن در صدر آمار جان باختگان کرونایی جهان

از میان سه میلیون و ۶۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته ایرانی تنها ۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا یا درگیر شدن با علائم آن درگیرِ روند درمانی لازم شده‌اند اما هیچ یک در بیمارستان بستری نشده‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۸۴

به گزارش جام جم آنلاین ، مهر نوشت: رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی  گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای تشخیص ورزشکاران مبتلا به کرونا ارائه داد و تاکید کرد که از میان ورزشکاران سازمان یافته و تا به امروز، تعداد مبتلایان به این ویروس کمتر از تعداد انگشتان دو دست است.

وی با بیان اینکه پیگیری وضعیت ورزشکاران رشته‌های مختلف برای تشخیص احتمالی علائم کرونا در میان آنها بر عهده فدراسیون مربوطه آنهاست، گفت: برای فدراسیون پزشکی ورزشی با حجم مسئولیت‌ها و برنامه‌هایی که به ویژه در رابطه با مبارزه با کرونا دارد، انجام این کار مقدور نیست. به همین دلیل این فدراسیون با دیگر فدراسیون‌های مکاتبه‌ای داشته مبنی بر اینکه وضعیت ورزشکاران شأن - به خصوص در سطح ملی - را زیر نظر داشته و موارد مشکوک را در اولین فرصت گزارش دهند.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزش با تاکید بر اینکه بررسی گزارشی‌های دریافتی مبنی بر ابتلای ورزشکاران به کرونا یا مشکوک بودن آنها به این بیماری و همچنین اقدامات لازم برای تشخیص و بستری‌شان بر عهده این فدراسیون است، آماری از تعداد ورزشکاران مبتلا ارائه داد.

سعیدی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۸ ورزشکار از ۵ رشته کاراته (۳ نفر)، پارادوومیدانی (۲ نفر)، دوومیدانی (یک نفر)، بسکتبال (یک نفر) و شنا (یک نفر) مشکوک به کرونا تشخیص داده شده و وارد پروسه درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی شدند. از میان آنها البته نتایج آزمایش‌های به عمل آمده از سجاد گنج زاده (کاراته) منفی تشخیص داده شد.

وی در واکنش به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر معرفی ورزشکاران درگیر با ویروس کرونا تاکید کرد: کرونا یک بیماری است اما متأسفانه نحوه برخورد با افراد مبتلا به این ویروس به گونه‌ای است که گویا یک انگ اجتماعی است. به همین دلیل خیلی از افراد از عنوان کردن ابتلاء به آن امتناع می‌کنند. علاوه بر این به لحاظ حقوق پزشکی، نام بردن از افرادی که به بیماری مبتلا شده اند مشکل دارد مگر اینکه خودِ آن فرد اقدام کرده باشد.

وی در این زمینه ادامه داد: از جمله این ورزشکاران می‌توان به احسان حدادی اشاره کرد که نتیجه آزمایش‌های به عمل آمده از او، ابتلاء به ویروس کرونا را تأیید کرد و خودش هم موضوع را رسانه‌ای کرد. از فدراسیون جانبازان و معلولان هم علی محمدیاری و آقای رستمی ورزشکاران پارادوومیدانی هستند که به خاطر دارا بودن علائم ابتلاء به کرونا برای شأن قرنطینه خانگی تجویز شده است.

سخنگوی فدراسیون پزشکی از اشاره به نام دیگر ورزشکاران مبتلا به کرونا امتناع کرد و گفت: نکته مهم این است که برای هیچ یک از ۸ ورزشکاری که به دلیل دارا بودن علائم کرونا تحت درمان فدراسیون پزشکی ورزشی قرار گرفتند، بستری شدن در بیمارستان تجویز نشده است.

سعیدی همچنین به یک نکته اشاره و اینکه آمار ارائه شده در مورد ورزشکاران مبتلا به کرونا یا درگیر با علائم این بیماری تنها مربوط به جامعه ورزشکاران سازمان یافته است. وی در این زمینه گفت: در سطح کشور تعداد افراد زیادی به فعالیت‌های ورزشی گرایش دارند اما تعداد نفراتی که به صورت مرتب و نه لزوماً حرفه‌ای، ورزش می‌کنند سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است. این تعداد ورزشکار سازمان یافته طبق نامه فدراسیون پزشکی ورزشی، توسط فدراسیون‌های مختلف تحت درمان خواهند بود و نتیجه اقدامات در اختیار ما قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها