ضیافت سیاحت و زیارت
چه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بیشتر مورد توجه گردشگران نوروزی قرار گرفت؟

ضیافت سیاحت و زیارت

دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در ویدئو کنفرانس امروز این وزارت خانه تاکید کرد که ایران از لحاظ درمان بیماران کرونایی کمبود تخت ICU ندارد و حتی از این ظرفیت برخوردار است که در صورت بازگشت مجدد پیک بیماری 1500 تخت دیگر را نیز اضافه کند.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۲۵

 دکتر قاسم جان بابایی در ویدئو کنفرانس امروز وزار خانه در پاسخ به این سوال جام جم آنلاین ، تاکید کرد: وضعیت ابتلا و درمان بیماران کرونایی در کشور این شرایط را ایجاب کرد که به صورت اضطراری 300 تخت دیگر برای بیمارانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند فراهم شود و هیچ کمبودی برای تخت ICU در کشور وجود ندارد. اگر پیک مجدد به وجود بیاید جهت توسعه روند درمانی قطعا 1500 تخت دیگر ایجاد می شود و ظرفیت های بالقوه ایجاد آن را داریم.

وی افزود: کشور ما این توانایی را دارد که بتواند ظرفیت مربوط به فراهم کردن تخت ICU در زمان بحران را مدیریت کند و 1500 تخت دیگر به این مجموعه اضافه کند.

دکتر جان بابایی در پاسخ به این سوال که آیا آماری از میزان استفاده اتباع خارجی از سیستم درمانی ایران در رابطه با کرونا وجود دارد یا خیر نیز گفت: تاکنون 12 هزار نفر از اتباع خارجی از سیستم درمانی ایران استفاده کرده و مورد درمان قرار گرفته اند.

دکتر خان بابایی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر ادامه داد: نخستین کشوری که بعد از چین رسما بروز بیماری کرونا در کشور خود را تایید کرد ایران بود. ما رسما این خبر را اعلام کردیم و کشورهایی بودند که قبل از ما موارد ویروس کرونا در آنها ثبت شد اما اعلام نکردند. حالا یا اطلاع نداشتند یا بنا به دلایلی دیگر این اعلام صورت نپذیرفت.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه شرایط روند درمانی کرونا نسبت با چین متفاوت است گفت: روند درمانی که در چین مرسوم بوده اگر مناسب بوده تا امروز ما از آن استفاده کرده ایم.

 معاون درمان وزارت بهداشت در این ویدئو کنفرانس با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی از لحاظ تخت وجود ندارد گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت روند درمانی کرونا در ایران را گزارش کرده که در این گزارش به این نکته اشاره شده که می توان از تجربیات ایران در روند درمانی این بیماری استفاده کرد. این جمله در گزارش سازمان جهانی بهداشت مکتوب شده است که باید از تجربیات ایران استفاده شود.

وی افزود: خدمات غیرکرونایی استان ها از جمله پیوند اعضا از سر گرفته شده است.

این مقام مسئول در رابطه با اخبار مربوط به تعدیل نیرو در برخی از بیمارستان ها ومراکز درمانی کشور گفت: من چیزی درباره تعدیل پرستاران نشنیدم. از سویی نمی توانم قوانین استخدامی بخش خصوصی را به بخش دولتی نیز تعمیم بدهم. ما در زمینه استخدام برای کادر پزشکی کلیه مراکز تابع قوانین استخدامی هستیم. مصوبه ای داریم که بر اساس آن دانشگاه ها در بحران کرونا می توانند به صورت شرکتی و بدون بار قانونی نیروهای خود را بازخرید کنند. اگر کسی هم خواست استخدام بیمارستان ها شود باید در قالب آیین نامه استخدامی باشد.

وی با اشاره به هجدهم اردیبهشت به عنوان روز جهانی بهداشت گفت: ما حداکثر استفاده از توانمندی های پرستاران و ماماهای کشور را داریم و برای آنها دوره های تکمیلی نیز برگزار می کنیم.

جان بابایی بیان داشت: ساختار پزشکی و درمانی ایران یک ساختار مویرگی شامل مراکز بهداشتی، بیمارستان ها ، خانه های بهداشت و ... است . با توجه به این ساختار مویرگی و با توجه به سرمایه های پزشکی و درمانی که داریم تا امروز به خوبی روند درمانی را پشت سر گذاشته ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شرایط کنونی خدمات چکاپ و درمان های سرپایی غیر کرونایی به صلاح نیست گفت: مردم فقط برای موارد ضروری به مراکز پزشکی مراجعه کنند. در رابطه با خدمات سرپایی باید بگویم که آیین نامه ها تدوین شده و نسخه الکترونیکی باید به مردم عرضه شود.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: کرونا برای ما یک فرصت سازی بود که رویه ای دیگر از ارائه خدمات را بدهیم. قسمت زیادی از کار به صورت تله مدیسین {درمان از راه دور و با نت} و نسخه الکترونیکی درآمد. با این روش مراجعه بی دلیل دیگر صورت نمی پذیرد و علاوه بر آن در هزینه های خانوادگی و سلامت شرایط بهتری به وجود می آید. کلینیک مجازی هم راه اندازی خواهد شد.

جان بابایی در پاسخ به این پرسش که دو گردشگر چینی در بهمن ماه علائم کرونا در یزد را نشان داده اند گفت: پاسخ به این سوال در حوزه من نیست و نمی توانم به آن پاسخ بدهم.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: آن چیزی که بیماری کرونا در یک فرد را اثبات می کند آزمایش است. هر آماری که میگیریم بر اساس تعداد کسانی هستند که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است. آمار واقعی برای ما این است و آنچه هم که ارائه می شود تنها بر اساس جواب آزمایش مثبت کروناست.

وی تصریح کرد: کسانی که در قرنطینه خانگی به سر می برند از طریق مراکز بهداشت رصد می شوند و از آنجا اقلام دارویی خود را دریافت می کنند. اما آنهایی که در بیمارستان بستری هستند چه دو روز در بیمارستان باشند و چه 10 روز با داروی بیمارستان روند درمانی خود را پشت سر می گذارند. ما نگران بیماران بستری شده در بیمارستان ها نیستیم ، ما نگران خانواده هایی هستیم که بیماران کرونایی در خانه قرنطینه دارند. راه فقط فاصله گذاری اجتماعی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها