رهبر انقلاب در بیانات نوروزی تاکید کردند

حفظ اكثریت جوان، یكی از ابزارهای قوی شدن است

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز سوم فروردین در سخنانی زنده و تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ و شریف ایران، با درخواست از پروردگار متعال برای رفع هرچه سریع‌تر بیماری كرونا از سر ملت ایران و همه بشریت و با تأكید بر ضرورت عمل به همه دستورالعمل‌های بهداشتی، نسخه مبتنی بر حقایق بعثت مبارك پیامبر خاتم را نسخه نجات‌بخش بشریت در طول تاریخ خواندند و افزودند: عمل به حقایق بعثت به‌ویژه «صبر و استقامت» تنها راه رسیدن ملت شریف ایران عزیز به قله رفیع پیشرفت و قدرت است.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز سوم فروردین در سخنانی زنده و تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ و شریف ایران، با درخواست از پروردگار متعال برای رفع هرچه سریع‌تر بیماری كرونا از سر ملت ایران و همه بشریت و با تأكید بر ضرورت عمل به همه دستورالعمل‌های بهداشتی، نسخه مبتنی بر حقایق بعثت مبارك پیامبر خاتم را نسخه نجات‌بخش بشریت در طول تاریخ خواندند و افزودند: عمل به حقایق بعثت به‌ویژه «صبر و استقامت» تنها راه رسیدن ملت شریف ایران عزیز به قله رفیع پیشرفت و قدرت است.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۷۶
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به این‌كه هر سال سخنرانی عمومی اول سال ایشان در حرم مطهر حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شد، افزودند: امسال از دیدار با مردم و حضور در حرم رضوی محروم هستیم اما دل‌هایمان همچون همیشه با یاد امام رئوف مأنوس است.

ایشان با تبریك عید بزرگ مبعث، بار دیگر عید نوروز و حلول بهار را به مردم تبریك گفتند و افزودند: اهمیت واقعه بسیار باعظمت مبعث به‌گونه‌ای است كه خداوند به فرموده قرآن كریم از همه پیامبران بزرگ میثاق گرفته است كه هنگام بعثت رسول خاتم، هم به او ایمان بیاورند و هم او را با توصیه به امت‌شان برای ایمان آوردن به پیامبر اسلام یاری رسانند.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به تأكید خداوند متعال در قرآن به موضوع دشمنی‌های گسترده با پیامبران الهی و پیامبر اسلام(ص)، دشمنی‌های وسیع با نظام اسلامی را عجیب ندانستند و افزودند: در میان دشمنان جمهوری اسلامی، آمریكا خبیث‌ترین و عنودترین دشمن است زیرا مسؤولان آن، انواع رذائل اخلاقی اعم از دروغگویی، پشت‌هم‌اندازی، طمع‌ورزی، وقاحت و شارلاتان‌بودن را دارند، ضمن آن‌كه ظالم، تروریست و به‌شدت بی‌رحم و سنگدل نیز هستند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تأكید كردند: خداوند متعال از ابتدای بعثت یك دستورالعمل به پیامبر اسلام(ص) برای مقابله با دشمنی‌ها داده كه عبارت است از «صبر» یعنی «ایستادگی»، «مقاومت»، «محاسبات دقیق خود را با خدعه‌گری دشمن تغییر ندادن»، «با روحیه به سمت اهداف والای ترسیم‌شده حركت كردن» و «ادامه دادن به مسیر». رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر این‌كه اگر «صبر و استقامت» با «عقل، تدبیر و مشورت» همراه شود پیروزی قطعی خواهد بود، افزودند: با قاطعیت می‌گویم كه ملت ایران ملت صبوری است و ملت در این 40 سال صبر و استقامت خود را نشان داده است، اگرچه برخی اوقات مسؤولین بی‌صبری كرده‌اند و یا برخی روشنفكرنماها بی‌صبری از خود نشان داده‌اند و تا مرز همكاری با دشمن هم پیش رفته‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأكیدهای اخیر خود مبنی بر لزوم قوی شدن كشور، آن را فراتر از عرصه دفاعی و نظامی دانستند و خاطرنشان كردند: قوی‌شدن شامل ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی هم می‌شود.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأكید بر این‌كه قوی‌شدن نیازمند ابزارهایی است، گفتند: یكی از این ابزارها، حفظ اكثریت جمعیت جوان كشور است و به همین علت در سال‌های اخیر بارها بر این موضوع تأكید شده است.

آمریكایی‌ها متهم به تولید ویروس كرونا هستند

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین به موضوع بیماری همه‌گیر و بین‌المللی كرونا اشاره كردند و گفتند: این ویروس كه تقریبا همه كشورهای دنیا را گرفتار كرده و برخی كشورها حقایق را درباره این بیماری و تلفات آن می‌گویند و برخی هم پنهان‌كاری می‌كنند، مصداق آیه شریفه قرآن یعنی ابتلا با خوف و ترس، مشكلات اقتصادی و گرفته‌شدن جان‌ها است اما خداوند متعال در مقابل این ابتلا نیز به صبر توصیه می‌كند.

ایشان افزودند: صبر در اینجا به معنای انجام درست و عاقلانه كارها یعنی عمل به دستورها و توصیه‌های مسؤولان ذی‌ربط برای حفظ جان خود و مردم كشور و كنترل این بیماری خطرناك است.

رهبر انقلاب اسلامی به اظهارات چندباره مقام‌های آمریكایی مبنی بر آمادگی برای ارسال كمك‌های دارویی و درمانی در صورت درخواست ایران اشاره كردند و گفتند: صحبت‌های آمریكایی‌ها جزو حرف‌های بسیار عجیب است زیرا اولا خودشان دچار كمبود شدید دارو و تجهیزات پیشگیری از بیماری هستند و برخی مسؤولان‌شان صراحتاً از این كمبودهای وحشت‌آور سخن به میان آورده‌اند، بنابراین آنها اگر امكاناتی دارند به مردم خودشان برسند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: ثانیا آمریكایی‌ها خودشان متهم به تولید این ویروس هستند. البته نمی‌دانیم این اتهام چقدر صحت دارد اما با وجود این اتهام، كدام انسان عاقلی، كمك از این كشور را قبول می‌كند؟

ایشان گفتند: به آمریكایی‌ها هیچ اعتمادی نیست زیرا ممكن است داروهایی را ارسال كنند كه ویروس را در ایران شایع‌تر و یا ماندگار كند و یا حتی ممكن است افرادی را به‌عنوان درمان‌كننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را كه گفته می‌شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تكمیل و دشمنی خود را بیشتر كنند، بنابراین سخنان آمریكایی‌ها قابل قبول نیست.
ایشان با یادآوری تجربه ۴۰ ساله و ظرفیت فوق‌العاده كشور برای مقابله با همه چالش‌ها و مشكلات، خطاب به ملت عزیز ایران تأكید كردند: ظرفیت‌های كشور بسیار زیاد است ولی مهم آن است كه مسؤولان این ظرفیت‌ها را شناسایی كنند و در همه بخش‌ها افراد جوان، مؤمن، باانگیزه و متشرع به‌كار گرفته شوند.

رهبر انقلاب، سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری كردند؛
جهش تولید باید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد كند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، سال جدید را سال «جهش تولید» نامگذاری كردند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای سال ۹۸ را سالی پرتلاطم برای ملت ایران خواندند و خاطرنشان كردند: سال قبل با سیل آغاز و با كرونا تمام شد و در طول سال نیز حوادث گوناگونی مانند زلزله و تحریم‌ها پدید آمد اما اوج این حوادث، جنایت تروریستی آمریكا و شهادت سردار نامدار ایران و اسلام، شهید سلیمانی بود. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: سال قبل، سال سختی بود و گرفتاری‌های مردم نیز كم نبود اما در كنار سختی‌ها، سربلندی‌های بعضا بی‌سابقه‌ای وجود داشت و ملت ایران واقعا خوش‌درخشید.  

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در ادامه به ارزیابی میزان پیشرفت شعار سال ۹۸ یعنی رونق تولید پرداختند و با اشاره به گزارش‌های موثق از بازگشت به كار برخی از كارخانه‌های راكد یا تعطیل، افزایش ظرفیت تولید بعضی از واحدها، به میدان آمدن شركت‌های دانش‌بنیان و برداشتن گام‌های جدی در پژوهش و تحقیق به‌عنوان سرچشمه تولید، گفتند: این گزارش‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ علاوه بر استقبال صاحبنظران از شعار رونق تولید، در عمل نیز از آن استقبال شد و با كار و تلاش دستگاه‌های مختلف، تولید تا حدودی به راه افتاد البته اثر آن در زندگی مردم محسوس نشد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با جمع‌بندی سخنان‌شان درخصوص نیاز قطعی كشور به تولید، سال۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری كردند و خطاب به دست‌اندركاران تأكید كردند: جوری عمل كنید كه با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به ‌وجود آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها