متخصصان بیماری های عفونی می‌گویند شانس ابتلای بیماران دیابتی به «کرونا» دو برابر بیشتر از بقیه افراد است اما می‌توان با رعایت اصول تغذیه‌ای مانع پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک شد.
متخصصان بیماری های عفونی می‌گویند شانس ابتلای بیماران دیابتی به «کرونا» دو برابر بیشتر از بقیه افراد است اما می‌توان با رعایت اصول تغذیه‌ای مانع پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک شد.
کد خبر: ۱۲۶۲۹۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، با بروز ویروس کرونا تمامی خبرگزاری‌های موثق اعلام کردند که تمامی افراد با رعایت نکردن اصول بهداشتی، به این آلودگی مبتلا می‌شوند و شانس کودکان، افراد مسن بالای ۶۵ سال، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، ریوی و دیابت بیشتر است

گزارشی درخصوص توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و کرونا را در ادامه بخوانید:

پروتئین

استفاده از منابع پروتئین روزانه مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ و حبوبات می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابل این ویروس خطرناک و کشنده مقاوم سازد.

پرهیز از مصرف غذا در رستوران‌ها

به هیچ عنوان در مراکز نامطمئن و رستوران‌ها غذا میل نکنید؛ چراکه مشخص نیست چه کسانی به تهیه این مواد غذایی می‌پردازند و ممکن است با مصرف این مواد اگر ناقل باشند شما را هم به این ویروس آلوده کنند.

مصرف روزانه سبزی و میوه تازه

مصرف روزانه سبزیجات تازه یا سالاد را همراه با آبلیمو و آب نارنج جدی بگیرید و از خوردن آن‌ها غافل نشوید. استفاده از ۳ واحد سبزی در روز و ۲ واحد میوه را جدی بگیرید.

غذا‌های چرب نخورید

در این روز‌های کرونایی به هیچ عنوان به مصرف سوسیس، کالباس و سایر غذا‌های چرب چرب و سنگین به خصوص در بیرون منزل نپردازید.

کدو حلوایی و هویج مصرف کنید

به هیچ عنوان غذا‌های نیم پز به خصوص تخم مرغ عسلی را در برنامه غذایی خود قرار ندهید و حتماً تمامی مواد غذایی را به صورت کامل بپزید تا سیستم ایمنی شما قوی شود؛ همچنین هویج و کدو حلوایی را به علت خواص آنتی اکسیدانی حتماً در برنامه خود قرار دهید و آن‌ها را به صورت کامل بپزید.

پیاز میل کنید

ویتامین C تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد؛ بنابراین متخصصان تغذیه و رژیم درمانی توصیه می‌کنند حتماً پیاز خام را همراه غذا میل کنید.

مصرف ویتامین‌ها را جدی بگیرید

کمبود دریافت غذایی و کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های تنفسی و کرونا را افزایش خواهد داد.

در دوره بیماری کرونا، اشتهای بیماران کاهش می‌یابد و به دلیل عدم دریافت کافی مواد مغذی، احتمال بروز سوء تغذیه پروتیین و انرژی یا کمبود ریزمغذی‌ها افزایش می‌یابد.

در دوران نقاهت، اشتها افزایش می‌یابد و این زمان بهترین فرصت برای جبران کمبود آب و الکترولیت‌ها، ویتامین ها، پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن است.

رعایت رژیم غذایی غنی از غذا‌های گیاهی با حداقل فرآوری شامل میوه، سبزی، نان و غلات سبوس دار، حبوبات، ماهی و مرغ و مصرف کم گوشت قرمز برای تسریع در بهبودی توصیه می‌شود، کمبود خواب شبانه تاثیر منفی بر ترمیم سیستم ایمنی و تنظیم فشارخون دارد، خواب کافی و همچنین حرکات و فعالیت‌های سبک ورزشی باعث محافظت از سلول‌های ایمنی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها