مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از عصر روز جمعه (۱۱ بهمن) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می شود.
کد خبر: ۱۲۴۵۹۴۳
وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا با بیان این که طی امروز (۸ بهمن) جوی آرام در کشور حاکم است و در شهرهای تهران، کرج، قزوین، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: در این روز در شرق کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق یزد و خراسان جنوبی در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که فردا (۹ بهمن) با عبور موج تراز میانی از کشور در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: حاکمیت این وضعیت طی روز پنج شنبه (۱۰ بهمن) در شمال شرق انتظار می‌رود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر روز جمعه (۱۱ بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور برای این مناطق بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین طی روز شنبه (۱۲ بهمن) گستره بارش علاوه بر شمال غرب مناطقی از غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی، زاگرس مرکزی و سواحل غربی و مرکزی خزر را در بر می‌گیرد.

به گفته ضیاییان، از امروز تا پایان هفته با جنوبی شدن جریانات در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما و وزش باد به نسبت شدید در سواحل دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۹ بهمن) کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعدازظهر افزایش ابر وطی شب وزش باد با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنج شنبه (۱۰ بهمن) صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثردمای ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها