توسط قفل کارتی هتلی امکانات ویژه‌ای به درب خانه، هتل یا محل کار شما اضافه می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم درباره این قفل هوشمند و مزایای آن صحبت کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۴۳۳۶
قفل کارتی هتلی چیست؟

به لطف پیشرفت تکنولوژی می‌توان از شر دسته کلیدهای دست و پا گیر خلاص شد. ممکن بود هر کدام از این کلیدها گم شود و چند روز ما را درگیر پیدا کردن کلید کند. در آخر هم اگر کلید مورد نظر پیدا نمی‌شد مجبور بودیم با متخصص کلید و قفل ساز به محل مورد نظر برویم تا بتواند درب مورد نظر را برای ما باز کند. قفل الکترونیکی و قفل کارتی هتلی چاره کار است.

برند قفل آداک انواع مدل‌های قفل دیجیتال را برای فضاهای مختلف دارد که شما بر اساس بودجه و نیاز خود می‌توانید مدلی از آن را سفارش دهید.

نبود امنیت در قفل و کلیدهای مکانیکی هم دست و دلمان را برای یک سفر چند روزه میلرزاند. به طوری که شاید مجبور بودیم سفر خود را کوتاه کنیم یا چراغ‌های اتاق‌ها را روشن بگذاریم که هم اتلاف انرژی بود و هم سر ماه با عدد سرسام‌آور قبض برق شگفت زده می‌شدیم.

قفل کارتی هتلی چیست؟

قفل کارتی هتلی نوع دیگری از قفل‌های دیجیتال هستند که نمونه آن را در هتل‌ها حتما دیده‌اید. این قفل‌ها یکی از تجهیزات هتلی هستند و همانطور که از نامشان پیداست به وسیله کارت امکان وارد شدن به داخل اتاق را به شما می‌دهند. این کارت‌ها مغناطیسی هستند و هر کدام برای قفل مخصوصی رمزگذاری می‌شوند.

این قفل‌ها تنها ویژه استفاده در هتل نیستند. شاید به دلیل نامش چنین قضاوتی را داشته باشید. اما شما از این قفل می‌توانید حتی برای درب خانه و محل کار خود استفاده کنید.

قفل‌های کارتی هتلی می‌توانند ورود و خروج افراد را ضبط کنند. از همین رو امنیت ویژه‌ای برای مکان‌هایی مانند هتل و محل کار ایجاد می‌کنند.

قفل‌های کارتی امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا شما بتوانید با زحمت کمتری درب را باز یا بسته کنید. این قفل‌ها به کمک تکنولوژی بلوتوث و NFC که نوعی از امواج رادیویی هستند می‌توانند وظایف خود را از راه دور انجام دهند. البته این کار توسط ریموت کنترل انجام می‌شود.

علاوه بر این شما با کمک یک اپلیکیشن مخصوص هم می‌توانید قفل درب را باز یا بسته کنید. این اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه شما نصب می‌شود و شما به راحتی می‌توانید از راه دور قفل درب را باز یا بسته کنید.

راه دیگری هم برای باز کردن این قفل‌ها بر روی درب وجود دارد. معمولا در اطراف دستگیره درب دکمه‌هایی وجود دارد که بر روی آن اعداد را مشاهده خواهید کرد. توسط این اعداد می‌توان رمزی برای درب مشخص کرد و از این طریق کد را وارد و درب را باز کنید.

دلایل استفاده از قفل کارتی هتلی

هر فردی برای استفاده از یک تکنولوژی جدید دلایل مخصوص به خود را دارد. در کمترین سطح استفاده از این نوع قفل‌ها می‌توان به ظاهر زیبای آن اشاره کرد.

قفل‌های کارتی دو مدل دارند. یکی از انواع آن‌ها تراشه‌ای بر روی کارت‌های مغناطیسی وجود دارد که فرد با کشیدن کارت بر روی جای مخصوص می‌تواند درب را باز کند. نوع دیگری از این قفل‌ها هستند که با قرارگیری در کنار درب ورودی کارت را توسط سنسور تشخیص می‌دهند که این نوع از قفل‌ها توسط اپلیکشن های مخصوص نیز قابلیت کنترل دارند.

کارت‌ها وزن سبک‌تری نسبت به کلیدهای فلزی دارند، آن‌ها را به راحتی می‌توان داخل کیف پول و جیب‌های کوچک قرار داد. به همین دلیل امکان فراموش کردن آن‌ها کمتر می‌شود. شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر کارت مغناطیسی را در کنار کارت‌های عابر بانک خود قرار دهید تا همیشه همراهتان باشد.

شما با وجود این قفل‌ها دغدغه جا گذاشتن کلید خود را هم نخواهید داشت. زیرا کلید شما در گوشی تلفن همراه شماست. از طریق اپلیکیش مخصوص می‌توانید درب را بر روی خود باز کنید. شما همیشه مراقب گوشی تلفن همراه خود هستید. شاید چنین حساسیتی را بر روی سوئیچ‌ها و دسته کلیدهای خود نداشته باشید، به همین دلیل احتمال گم شدن آن کم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها