قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

۹ دی هشداری برای نااهلان داخلی و دشمنان خارجی است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: شعار یوم الله ۹ دی سال ۱۳۹۸ «یوم‌الله ۹ دی؛ مظهر بصیرت، ولایت‌مداری و عبور از فتنه‌ها» انتخاب شده است.
کد خبر: ۱۲۴۳۴۷۴
۹ دی هشداری برای نااهلان داخلی و دشمنان خارجی است

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در ارتباط با برنامه‌های محوری یوم‌الله نهم دی ماه اظهار کرد: نهم دی هر سال به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در تقویم ثبت شده و ملت ما نشان دادند که بصیر و زمان‌شناس هستند.

وی گفت: نهم دی حماسه ماندگار، مظهر بصیرت و دیانت و الهام گرفتن از فرهنگ عاشورا و غدیر بود. بزرگداشت این روز بزرگ و مهم وظیفه همگانی است. این روز برای عبرت گرفتن و هشداری برای نااهلان داخلی و دشمنان خارجی است. امسال نیز دهمین سالگرد حماسه نهم دی ماه را برگزار می‌کنیم و این روز بزرگ عامل شکست فتنه‌ای شد که هدفش براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، ولی مردم به تبعیت از فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری به صورت خودجوش در صحنه حضور یافتند.

لطفی ادامه داد: در سال ۸۸ مبنای فتنه، یک ادعای واهی و دروغ به عنوان تقلب در انتخابات شد و مردم در صحنه حضور یافتند و فتنه در هم پیچیده شد، ولی حوادث اخیر حاصل برنامه‌ریزی دشمن بود و دشمن برنامه‌ریزی کرده بود و با تمام توان و با ادعای فشار حداکثری به دنبال ضربه زدن به نظام بود. مردم در حوادث اخیر در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در صحنه حضور یافته و صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

وی افزود: ستادهای بزرگداشت نهم دی از چند ماه گذشته در استان‌ها برقرار شده بود تا بتوانیم برنامه خوبی برای این روز برگزار کنیم. شعار یوم الله ۹ دی سال ۱۳۹۸ نیز «یوم الله ۹ دی؛ مظهر بصیرت، ولایت‌مداری و عبور از فتنه‌ها» انتخاب شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ایام الله نهم تا نوزدهم دی ماه هر سال دهه بصیرت انتخاب شده است؛ با مراسم ملی سراسری نهم دی ماه، هر ساله این دهه را آغاز و با ادامه‌ دادن برنامه‌ها و بزرگداشت‌ها این ایام الله را ادامه خواهیم داد و حسن ختام این دهه نیز دیدار مردم قم به نمایندگی از مردم سراسر کشور با مقام معظم رهبری خواهد بود.

لطفی همچنین بیان کرد: در ورود به گام دوم انقلاب و دهمین سالگرد گرامیداشت حماسه یوم الله نهم دی، روز «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، نهادها و سازمان‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و به‌ویژه جوانان عزیز شرکت کننده در جلسات سیاستگذاری و هماهنگی بزرگداشت این یوم الله در سراسر کشور، مشارکتی جدی در موضوع داشته و برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند.

وی ادامه داد: شعار محوری مراسم امسال «یوم الله نهم دی، مظهر بصیرت، ولایت مداری و عبور از فتنه ها» خواهد بود. آغاز برنامه های بزرگداشت یوم الله نهم دی با ایراد خطبه های ائمه محترم جمعه و سخنرانان قبل از خطبه‌ها در نماز جمعه ششم دی آغاز و تا نماز جمعه ۱۳ دی ماه ادامه خواهد داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برگزاری تظاهرات مردمی ماه گذشته در سراسر کشور علیه اغتشاشگران و آشوبگران فتنه انگیز آبان ماه سال جاری که حرکت پایانی آن در چهارم آذر ماه در تهران اتفاق افتاد، در واقع تکرار حماسه نهم دی بود.

لطفی افزود: امسال نیز تمامی شبکه های صدا و سیمای مرکز و استانی در قالب های کلیپ، گفتگو، فیلم، تحلیل، مستند و... در روزهای منتهی به نهم دی کار تبیینی و روشنگری را داشته و فعال خواهند بود. در شهر تهران، تمام مراکز فرهنگی، خانه‌های فرهنگ و فرهنگسراها حداقل در مناطق ۲۲ گانه تهران، برنامه ها و فعالیت های متفاوتی را پیش بینی کرده و اجرا خواهند کرد. همچنین در همه محلات تهران برنامه ویژه بزرگداشت نهم دی در مساجد مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: همچون سال های گذشته، تجمع بزرگ طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان تهران و در تعدادی از استان های کشور انجام خواهد شد. برپایی بیش از پنج هزار گردهمایی، نشست بصیرتی و تجمع های مختلف تبیینی - تحلیلی در قالب نهضت بصیرت افزایی به صورت فراگیر با حضور تحلیلگران و سخنران های کشوری و استانی در تمامی شهرها و شهرستان‌ها را خواهیم داشت. رسانه های مکتوب و سایت های خبری نیز اعلام آمادگی داشته و برنامه های متنوعی تدارک دیده‌اند. به‌ویژه سایت‌های خبری، بخش ویژه نامه ها و چند رسانه ای را از چندی قبل فعال کرده‌اند.

لطفی گفت: انتشار صفحات ویژه در مطبوعات بویژه روزنامه ها و انتشار ویژه نامه توسط بعضی نشریات کشور،‌ ساماندهی و فعال سازی بیش از ۴۵۰۰ وبلاگ دانشجویی، حوزوی و جوانان، برپایی دهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» و اکران فیلم های برگزیده در تمامی شهرها، بخش ها و روستاهای کشور در نیمه دوم دی ماه از دیگر برنامه‌ها خواهد بود. برپایی بیش از ۱۰۰ نشست ادبی و شب شعر در سراسر کشور، برپایی نمایشگاه های عکس، پوستر و تابلو دیواری در بیش از ۵۰۰ مسجد، دانشگاه، نمازهای جمعه و مراکز عمومی، انجام تعدادی پژوهش تحقیقاتی و دانشگاهی و تدوین مقالات و پایان نامه در سطوح دانشگاه های کشور و ارائه در همایش ها و اعزام سخنرانان ملی به مراسم های محوری مراکز استان‌های کشور نیز دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم ویژه تهران، دوشنبه نهم دی ماه ساعت ۱۴ در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد. در این مراسم شاعر انقلابی احمد بابایی شعرخوانی داشته و مداح جوان اهل بیت علیهم السلام برادر حسین طاهری اجرای برنامه داشته و جناب حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده معزز ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد و در پایان افراد شرکت کننده در مراسم، مسیر میدان امام حسین علیه السلام تا میدان شهدا را راهپیمایی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها